Aktuality -> IT Business - 7. 9. 2005

HP vstupuje do oblasti super-velkoformátového tisku

Společnost HP oznamuje, že podepsala dohodu o odkoupení společnosti Scitex Vision, předního dodavatele super-velkoformátových digitálních tiskáren, od Scitex Corporation za cenu 230 milionů dolarů. Akvizice rozšiřuje vedoucí postavení HP na trhu velkoformátových tiskáren do oblasti grand-formátového tisku a posiluje pozici HP jako jednoho dodavatele technologií pro poskytovatele tiskových služeb. Společnost Scitex Vision je vedoucím dodavatelem grand-formátových tiskáren pro reklamní a průmyslové použití. Společnost se sídlem v Netanyi v Izraeli dosáhla za jednoleté finanční období ukončené 30. června 2005 příjmů ve výši 142 milionů dolarů. Její hlavní pobočky se nacházejí v USA, Belgii, Číně, Mexiku a Jižní Africe. Společnost působí celkem v 75 zemích.

Akvizice doplňuje stávající portfolio HP v oblasti velkoformátového a digitálního tisku. Přináší HP také proprietární technologii tiskových hlav společnosti Scitex Vision, která představuje značnou konkurenční výhodu. Dalšími potenciálními oblastmi synergie produktů HP a Scitex Vision patří technologie inkoustového tisku, služby a podpora, přímé a nepřímé distribuční kanály a dodavatelské řetězce. Celá transakce ještě musí projít několika závěrečnými procedurami a očekává se, že bude dokončena do tří měsíců. Po dokončení akvizice bude společnost Scitex Vision plně integrována do divize HP Imaging and Printing Group.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.