- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Home Credit spouští nový intranet
Nový intranet využívají od července zaměstnanci českého a slovenského Home Creditu. Oproti původní interní síti je přehlednější, nabízí více funkcí a především otevírá prostor pro vývoj navazujících aplikací. Implementátorem aplikace, která momentálně nabíhá do rutinního provozu, byla společnost HCM Computers.


HCM Computers postavilo intranet Home Creditu na vlastním redakčním systému a nejnovějších verzích platforem Microsoft SQL a .NET Framework. „Hlavním technickým přínosem je takzvaný responsivní design, který zajistí jednotnou práci z různých typů zařízení. Intranet tedy neztrácí na přehlednosti ani při prohlížení na mobilních zařízeních, ať už to jsou smartphony nebo tablety,“ vysvětlil vývojář společnosti HCM Computers Petr Vašek s tím, že právě na grafickou stránku aplikace byl při vývoji kladen důraz. Podle Vaška je významnou inovací intranetu i komponenta pro řízení paměťových nároků, která umí uřídit množství konkurenčních uživatelů přistupujících do systému. Intranet je totiž hlavním přístupovým bodem pro stovky lidí.
Hardwarové a softwarové nároky intranetu jsou minimální, je zde také velký potenciál dalšího rozvoje. „Protože je celá aplikace stavěna jako webová, tak nemá žádná omezení na uživatele a nové funkce můžeme vymýšlet prakticky donekonečna,“ komentoval projekt Vašek. Intranet je nastaven tak, aby jeho design byl jasně strukturovaný, a zároveň se lehce zobrazoval ve všech typech zařízení a při různých rozlišeních. „Klíčovou složkou změn však nejsou technologie, ale přání a potřeby uživatelů. Systém je připraven na další modernizaci a rozšíření,“ sdělil Josef Mačica, vedoucí oddělení IT.
Home Credit, který patří k předním poskytovatelům spotřebitelského financování v ČR, nahradil novým řešením pět let starou aplikaci. Vývojáři i zaměstnanci Home Creditu na něm pracovali déle než rok. „Realizace intranetu je vždy složitá záležitost, protože se dávají dohromady požadavky mnoha lidí a oddělení včetně jejich specifických potřeb,“ vysvětlil Josef Mačica, vedoucí IT oddělení Home Creditu. Přesto se podle něj podařilo najít „společnou řeč“ a i díky tomu se zavádění řešení ani příliš nesetkalo s tradičním odporem ke změně. Po technické stránce bylo nejobtížnější provedení změny jádra platformy s ohledem na nejnovější trendy v ICT. Podle Mačici jsou již připraveny další rozvojové moduly a jedním z velkých kroků, které intranet do budoucna čekají, je vytvoření komunikátoru ve formě instant messengeru. „Cílem bude zjednodušit a zrychlit komunikaci zaměstnanců, ať se nachází kdekoli,“ uzavírá Mačica.
foto: ukázka aplikace, archiv Home Credit
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |