Aktuality -> IT Projekty - 31. 7. 2014

Home Credit spouští nový intranet

Nový intranet využívají od července zaměstnanci českého a slovenského Home Creditu. Oproti původní interní síti je přehlednější, nabízí více funkcí a především otevírá prostor pro vývoj navazujících aplikací. Implementátorem aplikace, která momentálně nabíhá do rutinního provozu, byla společnost HCM Computers.



HCM Computers postavilo intranet Home Creditu na vlastním redakčním systému a nejnovějších verzích platforem Microsoft SQL a .NET Framework. „Hlavním technickým přínosem je takzvaný responsivní design, který zajistí jednotnou práci z různých typů zařízení. Intranet tedy neztrácí na přehlednosti ani při prohlížení na mobilních zařízeních, ať už to jsou smartphony nebo tablety,“ vysvětlil vývojář společnosti HCM Computers Petr Vašek s tím, že právě na grafickou stránku aplikace byl při vývoji kladen důraz. Podle Vaška je významnou inovací intranetu i komponenta pro řízení paměťových nároků, která umí uřídit množství konkurenčních uživatelů přistupujících do systému. Intranet je totiž hlavním přístupovým bodem pro stovky lidí.

 

Hardwarové a softwarové nároky intranetu jsou minimální, je zde také velký potenciál dalšího rozvoje. „Protože je celá aplikace stavěna jako webová, tak nemá žádná omezení na uživatele a nové funkce můžeme vymýšlet prakticky donekonečna,“ komentoval projekt Vašek. Intranet je nastaven tak, aby jeho design byl jasně strukturovaný, a zároveň se lehce zobrazoval ve všech typech zařízení a při různých rozlišeních. „Klíčovou složkou změn však nejsou technologie, ale přání a potřeby uživatelů. Systém je připraven na další modernizaci a rozšíření,“ sdělil Josef Mačica, vedoucí oddělení IT.

 

Home Credit, který patří k předním poskytovatelům spotřebitelského financování v ČR, nahradil novým řešením pět let starou aplikaci. Vývojáři i zaměstnanci Home Creditu na něm pracovali déle než rok. „Realizace intranetu je vždy složitá záležitost, protože se dávají dohromady požadavky mnoha lidí a oddělení včetně jejich specifických potřeb,“ vysvětlil Josef Mačica, vedoucí IT oddělení Home Creditu. Přesto se podle něj podařilo najít „společnou řeč“ a i díky tomu se zavádění řešení ani příliš nesetkalo s tradičním odporem ke změně. Po technické stránce bylo nejobtížnější provedení změny jádra platformy s ohledem na nejnovější trendy v ICT. Podle Mačici jsou již připraveny další rozvojové moduly a jedním z velkých kroků, které intranet do budoucna čekají, je vytvoření komunikátoru ve formě instant messengeru. „Cílem bude zjednodušit a zrychlit komunikaci zaměstnanců, ať se nachází kdekoli,“ uzavírá Mačica.

 

foto: ukázka aplikace, archiv Home Credit