Aktuality -> IT Projekty - 2. 6. 2025 - redakce

Heineken spouští AI chatbota pro vyhledávání firemních dat

SAP___Ilustra__n___foto_zdroj_Heineken___k___vodu.jpegSkupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP a ukazuje, jakým přínosem může být pro podniky umělé inteligence pro zefektivnění procesů a zjednodušení práce zaměstnanců. Hoppy v Heinekenu už nyní zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a dává tak zaměstnancům více času na důležitější úkoly. Nasazení interního chatbota pro vyhledávání dat je přitom jen první vlaštovkou v plánech Heinekenu na další využití AI především k automatizaci rutinních úloh.



Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.

Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.

Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.

„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.

SAP_Emmanuel_Manos_Raptopoulos___na_konec_textu.jpg

Ilustrační foto: zdroj Heineken.
Foto Manos Raptopoulos: archiv SAP


 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.