- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (49)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Heineken spouští AI chatbota pro vyhledávání firemních dat
Skupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP a ukazuje, jakým přínosem může být pro podniky umělé inteligence pro zefektivnění procesů a zjednodušení práce zaměstnanců. Hoppy v Heinekenu už nyní zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a dává tak zaměstnancům více času na důležitější úkoly. Nasazení interního chatbota pro vyhledávání dat je přitom jen první vlaštovkou v plánech Heinekenu na další využití AI především k automatizaci rutinních úloh.


Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.
Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.
Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.
„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.
Ilustrační foto: zdroj Heineken.
Foto Manos Raptopoulos: archiv SAP
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Formulář pro přidání akce
30.7. | Webinář: Zjednodušte týmovou komunikaci a správu obsahu... |
29.9. | The Massive IoT Conference |