Aktuality -> IT Projekty - 2. 6. 2025 - redakce

Heineken spouští AI chatbota pro vyhledávání firemních dat

SAP___Ilustra__n___foto_zdroj_Heineken___k___vodu.jpegSkupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP a ukazuje, jakým přínosem může být pro podniky umělé inteligence pro zefektivnění procesů a zjednodušení práce zaměstnanců. Hoppy v Heinekenu už nyní zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a dává tak zaměstnancům více času na důležitější úkoly. Nasazení interního chatbota pro vyhledávání dat je přitom jen první vlaštovkou v plánech Heinekenu na další využití AI především k automatizaci rutinních úloh.



Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.

Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.

Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.

„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.

SAP_Emmanuel_Manos_Raptopoulos___na_konec_textu.jpg

Ilustrační foto: zdroj Heineken.
Foto Manos Raptopoulos: archiv SAP


 
  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.

  

- PR -

Když chytrý teploměr ohrozí celý sklad

Jaká jsou bezpečnostní rizika moderní logistiky?


Moderní logistika dnes stojí na digitálních datech a automatizovaných procesech, ať už jde o sledování skladových teplot, monitoring zásilek nebo sdílení informací s partnery. Větší přehled a rychlost sice šetří čas i náklady, ale čím více systémů spolu komunikuje, tím větší je riziko, že do nich zasáhne něco nečekaného. Jak zajistit, aby digitalizace zůstala přínosem a nestala se slabým místem celé firmy?