Aktuality -> IT Projekty - 15. 2. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

HAVEX Group řeší nástup elektromobility ve spolupráci s Unicornem

Trh s automobily se mění. Automobilky postupně zařazují do své nabídky čím dále více bezemisních vozidel a prodejci aut tak připravují svoje showroomy na nástup elektromobility. Skupina HAVEX Group řeší nástup elektromobility ve spolupráci se společností Unicorn a pro pokrytí potřeb dobíjecí infrastruktury využívá její produkty ChargeUp CPO a ChargeUp ESP. Všech osm provozoven skupiny HAVEX Group je tak nyní vybaveno pro obsluhu a dobíjení elektrovozů.



Některé dobíjecí stanice dealerství HAVEX Group jsou určeny i pro veřejnost a dobít elektromobil si u nich mohou jak zákazníci, tak i projíždějící elektromobilisté. HAVEX Group všechny tyto stanice postupně zpřístupňuje prostřednictvím aplikace ChargeUp ESP, přes niž je možné stanici vyhledat, zkontrolovat její obsazenost, navigovat k ní, autorizovat dobíjení a bezhotovostně za něj zaplatit. Aplikace navíc umožňuje sledovat dobíjení vzdáleně a informuje řidiče formou notifikací.

V případě potřeby je možné dobíjení vzdáleně ukončit. „ChargeUp ESP umožňuje platbu platební kartou, proti které samozřejmě vydá elektronickou účtenku. Řidičům je navíc k dispozici pomoc na telefonu v režimu 24/7 pro případ jakýchkoli problémů,“ říká Ondřej Synek, obchodní ředitel Unicorn Systems.

Provoz a vzdálená správa stanic je zajišťována systémem ChargeUp CPO. Komunikace mezi systémem a stanicemi je realizovaná prostřednictvím protokolu OCPP, který mimo jiné umožňuje v případě potřeby stanice vzdáleně ovládat. Další nedílnou součástí je správa zákazníků, tedy evidence základních informací o zákaznících, přidělování autorizačních a platebních metod a sledování stavu jejich účtů včetně všech historických transakcí. Klíčovou funkcionalitou systému ChargeUp CPO je nastavení a přiřazení cenových tarifů (triviálních i velmi komplexních) pro vyúčtování realizovaných transakcí a rezervací. Součástí je také příprava fakturačních podkladů pro externí účetní systémy. Díky podpoře tzv. Smart charging & Metering je možné optimalizovat průběh dobíjení na základě posbíraných dat a predikovaných hodnot chování sítě a trhu s elektrickou energií. K tomu všemu ChargeUp CPO hlídá a reguluje výkon dobíjecích stanic s cílem předcházet vysokým pokutám za překročení rezervovaného příkonu.

„Pro rok 2021 předpokládáme další rozvoj elektromobility. Se společností Unicorn proto rozšiřujeme i veřejně přístupné dobíjecí stanice v naší síti. Víme, že jich je ve finále potřeba mnohem více, ale když nás budou ostatní následovat, situace infrastruktury dobíjecích stanic se zlepší rychleji,“ říká Ing. Zdeněk Honek, generální ředitel a jednatel HAVEX-auto.

„V Česku fungují stovky dealerství různých značek, které jsou v současnosti v různé fázi příprav na nástup elektromobility. Až je dokončí, budou nejen vybaveny pro vlastní potřebu, ale zároveň vytvoří významnou síť veřejných a částečně veřejných dobíjecích stanic,“ dodává Ondřej Synek.


 
  

- PR -

Audit IT technologií

Udělejte první krok k modernímu a bezpečnému IT


Odpovídá stav vašich IT technologií dnešním standardům a vašim potřebám? Jsou vaše data v bezpečí? Potýkáte se často s výpadky systémů a nedostupností dat? Odpovědi i příčiny vám odhalí audit IT.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.