Aktuality -> Analýzy - 6. 4. 2012

Výdaje firem na IT letos vzrostou o 5,2 %

předpokládají analytici agentury Gartner

USD.jpgAnalytici Gartneru ve své zprávě prognózují pro rok 2012 výdaje na IT v celkovém objemu 3,7 bilionu USD, což by ve srovnání s minulým rokem mělo znamenat navýšení o 2,5 %. Gartner tím upravil svoji dřívější prognózu růstu směrem dolů (z 3,7 %). Odhad je však ovlivněn posilováním dolaru vůči ostatním měnám. V případě očištění o tento vliv a předpoklad neměnných směnných kurzů by celkové výdaje vzrostly o 5,2 %. Nejsilnější růst výdajů na IT, o 6,9 procenta v reálném dolarovém vyjádření, letos zaznamená sektor telekomunikací.

„I přes pokračující obavy týkající se zotavování globálního hospodářství, prvotní náznaky roku 2012 poukazují na projasňující se ekonomické podmínky,“ říká Richard Gordon, vicepresident výzkumu agentury Gartner. Gartner očekává šetření ve veřejném sektoru, a to jak v Evropě postižené dluhovou krizí tak v USA.

Na trhu malých a středních společností, který reprezentuje přibližně čtvrtinu všech firemních IT výdajů, očekávají analytici v roce 2012 výdaje v celkové hodnotě 874 miliardy dolarů a postupný růst až na hodnotu 1 bilionu USD v roce 2016. Výdaje středně velkých společností na IT budou v následujících pěti letech přesahovat růst v ostatních sektorech, a to především díky růstu výdajů na podnikový software.

Celosvětový telekomunikační trh podle analytiků Gartneru čeká silný růst (6,9 % oproti roku 2011). Tento růst bude hnán především trhem mobilních zařízení a poptávkou po síťových produktech, tedy především zařízeních zrychlujících přístup k aplikacím, produktech pro síťovou bezpečnost, WLAN a ethernetové switche.



 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.