Aktuality -> Analýzy - 8. 9. 2011

Gartner: Trh s počítači poroste

ovšem pomaleji, než se čekalo

pocitace.jpgSpolečnost Gartner zveřejnila odhad vývoje světového trhu s počítači. Podle jejích analytiků se letos prodá 352 milionů počítačů, což je o téměř čtyři procenta více než loni. V roce 2012 předpokládá Gartner dokonce jedenáctiprocentní růst. Přesto tyto výsledky ilustrují celkové zpomalení trhu.

Gartner svojí studii opravil své přechozí předpoklady. Letos očekával devítiprocentní a v příštím roce dvanáctiprocentní růst trhu s počítači. K přehodnocení odhadu přivedly analytiky Gartneru předpokádané slabší výkony trhu západní Evropy a Spojených států v druhé polovině roku 2011. Pesimistické vyhlídky těchto ekonomik povedou podle Ranjit Atwala k poklesu výdajů do PC vybavení jak u spotřebitelů, tak u firem. Významnější oživení se očekává až v druhé polovině roku 2012, kdy se na trh dostanou nové typy mobilních počítačů.

Důvody zpomalení trhu spojuje Atwal s nástupem tzv. „generace Y”, pro kterou klasické PC již není hlavním zařízením. „Multimediální tablety dramatickým způsobem poznamenaly dynamiku počítačového trhu a nedávné rozhodnutí společnosti HP přehodnotit svoji strategii je jen důkazem toho, pod jakým tlakem dnes dodavatelé jsou,“ dodává k tomu ředitel pro výzkum ve společnosti Gartner, George Shiffler.

Zdroj: gartner.com

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.