facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 8. 9. 2011

Gartner: Trh s počítači poroste

ovšem pomaleji, než se čekalo

pocitace.jpgSpolečnost Gartner zveřejnila odhad vývoje světového trhu s počítači. Podle jejích analytiků se letos prodá 352 milionů počítačů, což je o téměř čtyři procenta více než loni. V roce 2012 předpokládá Gartner dokonce jedenáctiprocentní růst. Přesto tyto výsledky ilustrují celkové zpomalení trhu.

Gartner svojí studii opravil své přechozí předpoklady. Letos očekával devítiprocentní a v příštím roce dvanáctiprocentní růst trhu s počítači. K přehodnocení odhadu přivedly analytiky Gartneru předpokádané slabší výkony trhu západní Evropy a Spojených států v druhé polovině roku 2011. Pesimistické vyhlídky těchto ekonomik povedou podle Ranjit Atwala k poklesu výdajů do PC vybavení jak u spotřebitelů, tak u firem. Významnější oživení se očekává až v druhé polovině roku 2012, kdy se na trh dostanou nové typy mobilních počítačů.

Důvody zpomalení trhu spojuje Atwal s nástupem tzv. „generace Y”, pro kterou klasické PC již není hlavním zařízením. „Multimediální tablety dramatickým způsobem poznamenaly dynamiku počítačového trhu a nedávné rozhodnutí společnosti HP přehodnotit svoji strategii je jen důkazem toho, pod jakým tlakem dnes dodavatelé jsou,“ dodává k tomu ředitel pro výzkum ve společnosti Gartner, George Shiffler.

Zdroj: gartner.com

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.