facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 4. 11. 2013

Gartner: trh cloudových bezpečnostních služeb je pro dodavatele příslibem

cloud_security.jpgSvětový trh s cloudovými bezpečnostními službami dosáhne v roce 2015 hodnoty 3,1 miliard USD, což je o miliardu více než letos. Motorem růstu bude především poptávka po zabezpečení emailové komunikace, webových služeb a řízení identit a přístupu (IAM). Uvádí to zpráva analytické společnosti Gartner.

Podle analytiků jsou cloudové bezpečnostní produkty čím dál populárnější díky benefitům, které nabízejí, trendům jako BYOD a také kvůli pokračující adopci aplikací typu SaaS a dalších “cloudově” orientovaných služeb.

Gartner proto předpovídá, že růst zájmu o bezpečnostní služby poskytované formou cloudu potrvá, bude ale mezi jednotlivé sektory rozložen nerovnoměrně. Z tohoto pohledu očekává v letošním i příštím roce největší poptávku po tokenizaci a šifrování, SIEM (security information and event management), službách posouzení zranitelností (vulnerability assessment) a webových aplikačních firewallech.

„Dodavatelům dává tato oblast mnoho příležitostí,” uvedl Ruggero Contu, ředitel výzkumu společnosti Gartner. Novou oblastí zájmu podle něj bude šifrování. „Nejsilnější poptávka po šifrovacích produktech založených na cloudu je momentálně od společností, které zprostředkovávají zákazníkům cloudové bezpečnostní služby (brokeři). Očekáváme ale, že poptávka poroste i u dodavatelů cloud hostingu a poskytovatelů IaaS,” dodal Contu.

V oblasti řízení přístupu a identit (IAM) je poptávka hnána především potřebou menších a středních firem zajistit oprávněný přístup zaměstnanců ke službám typu SaaS. Řada společností z tohoto segmentu nasazuje cloudová IAM řešení, kterými nahrazuje své starší IAM nástroje typu “on-premise”.

Stejně jako u ostatních typů cloudových služeb, i v oblasti bezpečnosti existují rozdíly v jejich rozšířenosti podle regionů. V Evropě je kvůli silné legislativní regulaci ochrany dat největší brzdou jejich adopce obava o schopnost poskytovatelů utajit citlivé informace.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.