Aktuality -> Analýzy - 13. 12. 2013

Gartner: růst trhu bude určován souhrou mobility, cloudu, sociálních sítí a big dat

nexus.jpgPodle analytiků společnosti Gartner by se měli dodavatelé IT připravit na to, že se na trhu v příštím roce plně projeví jev označovaný jako nexus of forces. Jde o konvergenci a vzájemné posilování čtyř trendů: cloudu, mobility, sociálních sítí a obrovského množství dostupných informací. Všechny čtyři faktory se podle Gartneru naplno rozšíří a vytvoří nejenom nové požadavky na technologii, ale také nové obchodní příležitosti, což bude pro trh s firemním software představovat vůbec největší změnu a perspektivu růstu od roku 2000.

„Odhadujeme, že nejpozději v roce 2017 budou IT nákupy, související s ‘nexus of forces’, generovat více než 26 % celkových tržeb na trhu s firemním software, o 12 % víc než v roce 2012. V roce 2017 to bude představovat více než 104 miliardy USD,“ uvedl Tom Eid, viceprezident Gartneru pro výzkum. “Adopce trendů a nových technologií často trvá několik let než se dostane do stavu vyspělosti, stability a než je začne používat široká základna společností. “Nexus” by měl být spíše než jako nějaký konkrétní “produkt” chápán jako určitá filozofie vývoje,” dodává Eid. Používání kolaboračních nástrojů, analýza dat, mobilních zařízení a SaaS jsou na trhu už více než deset let. Jejich popularita a nasazení ve společnostech však rapidně vzrostla až v posledních několika letech.

 
  

- PR -

I malé firmy jsou terčem kybernetických útoků Jak se jim mohou bránit?

Mnoho drobných podnikatelů a majitelů menších firem si myslí, že kybernetické útoky se jich netýkají. „Proč by si zrovna mě hacker vybíral?“ říkají si, protože věří, že jejich „malý“ byznys není pro útočníky zajímavý. Realita je ale jiná. Malé podnikatelské subjekty, která často nedisponují rozsáhlým řešením kybernetické bezpečnosti, jsou pro hackery naopak snadnějším, a o to atraktivnějším cílem.

  

- PR -

Specializovaná vyhledávací řešení překonávají generativní AI

V kontextu neutuchajícího zájmu o generativní AI se nás zákazníci často ptají: "Co nabídnete oproti AI?" Správá otázka ovšem zní: Co vlastně mohou generativní AI řešení nabídnout oproti specializovaným vyhledávacím systémům pro firemní data?