Aktuality -> Analýzy - 15. 8. 2012

Gartner: Prodeje mobilních telefonů klesly

daří se segmentu smartphonů

mobil_penize.jpgCelosvětové prodeje mobilních telefonů ve druhé čtvrtině roku 2012 meziročně klesly o 2,3 %. Dohromady se prodalo 419 milionů mobilních telefonů. Na vzestupu jsou prodeje smartphonů, které ve srovnání se stejným obdobím minulého roku vzrostly o 42,7 % a na celkovém objemu prodaných mobilních telefonů mají již 36,7% podíl. Výsledky zveřejnila ve své pravidelné zprávě agentura Gartner.

Podle hlavního analytika Gartneru Anshula Gupty měly na pokračující pokles poptávky vliv nepříznivé ekonomické prostředí a odkládání spotřeby v důsledku avizovaných novinek, které mají na trh přijít později v tomto roce. Uživatelé čekají především na iPhone 5 a zařízení čínských výrobců, kteří svá nová zařízení začnou nabízet během druhé poloviny roku. Ty by měly stimulovat poptávku v segmentu smartphonů, celkově však budou podle analytiků prodeje mobilních telefonů nadále oslabovat.

Samsung navyšuje svůj náskok před konkurenty

Pozici lídra trhu mobilních telefonů posílil Samsung. Po meziročním růstu o 29,5 % má tržní podíl 21,6 procenta. K růstu přispěly především rekordní prodeje smartphonů, které dnes tvoří polovinu celkových prodejů značky. Velmi silnou poptávku zaznamenal Samsung především po novém Galaxy S3, který byl v druhém čtvrtletí vůbec nejprodávanějším přístrojem s operačním systémem Android a předčil i očekávání firmy.

V meziročním srovnání se může dobrými výsledky pochlubit i Apple. Jeho prodeje vzrostly o 47,4 %, a to i přesto, že oproti prvním kvartálu letošního roku byl ten druhý významně slabší a prodeje Apple se mezikvartálně propadly o téměř třináct procent. Do doby uvolnění iPhone 5 na trh zřejmě čekají Apple slabší období, které by však prodeje nového zařízení měly bohatě vynahradit.



“Dominance Samsungu a Apple na trhu smartphonů pokračuje, dohromady obsluhují přibližně polovinu trhu. Nůžky mezi těmito dvěma společností a ostatními se nadále rozevírají. Žádný z jejich konkurentů nedosahuje ani 10% tržního podílu,” komentuje výsledky Anshul Gupta. Podle něj se navíc Samsungu daří kontinuálně navyšovat své vedení nad Apple.

Prodeje mobilních telefonů značky Nokia se v druhé čtvrtině letošního roku propadly o 14,8 % (ve srovnání s 2Q 2011). Pro ilustraci propadu Nokie na trhu smartphonů: před dvěma roky, tj. v druhém čtvrtletí 2010 byl její tržní podíl 23,8 %, zatímco Samsung měl pouhých osm procent. V prvním kvartálu letošního roku ztratila Nokia pozici jedničky a její situaci nezlepšuje ani zpomalení poptávky v segmentu prémiových smartphonů.

Situaci a vývoj na trhu mobilních operačních systémů ilustruje tabulka 2. Daří se především Androidu, který ve srovnání se stejným obdobím minulého roku navýšil svůj tržní podíl o více jak pětinu. Podíl iOS meziročně mírně vzrostl (o 0,6 %), mezikvartálně ale o 3,7 % klesl. Analytici to přičítají především zdrženlivosti spotřebitelů, která je důsledkem očekávání příchodu nového modelu iPhone 5.




 
  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #4: Incident Response

Když už hoří, nestačí vědět, odkud šel kouř. Je třeba taky vědět, kam běžet s vodou.


V minulém díle jsme si povídali o alertech – o tom, jak se z nich nestat klikací zombie a jak rozpoznat ty, které skutečně něco znamenají. Ale co když se z varování stane realita? Co když se z „možná problém” stane „sakra, už je to tady”? Pak nastupuje disciplína, která odděluje IT romantiky od krizových samurajů. Jmenuje se Incident Response – a je to vaše digitální hasičská jednotka.

  

- PR -

Jak ušetřit 50 % času vaší mzdové účetní?

Seznamte se s Emmou


Každý začátek roku je pro mzdovou účetní noční můrou. Desítky zaměstnanců nosí daňová prohlášení často neúplná nebo špatně vyplněná. Mzdová účetní je musí opravovat, znovu se zaměstnanci podepisovat a také archivovat. Když se k tomu přidají nové žádosti o slevy na děti nebo žádosti o vrácení daní v rámci ročního zúčtování daně, tráví mzdová účetní velké množství času zcela zbytečnou administrativou. Právě proto vznikla Emma – webová aplikace, která proměňuje mzdovou agendu v jednoduchou a přehlednou digitální zkušenost. Vyvinuli ji v TPA proto, aby ušetřila čas, nervy a hromady papíru.