- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Gartner předpovídá, že offshoring přestane být výhodný díky chytrým technologiím
Offshore model, tedy outsoucing vybraných služeb do zemí s nižší cenou pracovní síly, podle analytiků společnosti Gartner postupně přestane být zajímavým s rostoucím podílem technologií tzv. chytrých strojů, tedy pokročilých technologií automatizace procesů a umělé inteligence. Díky nástupu chytrých strojů budou firmy muset zásadně revidovat svá rozhodnutí a plány v oblasti outsourcingu.


„Chytré stroje nejsou futuristickou fantazií – ve skutečnosti jsou již komerčně dostupné“ říká viceprezidentka a analytička společnosti Gartner Frances Karamouzisová.
Neznamená to, že by offshore služby a všechny dlouhodobé kontrakty zcela zmizely. Lze ale očekávat, že offshoring již nebude hlavním nástrojem pro snižování nákladů nebo rychlejšího získání konkurenční výhody.
Chytré stroje a algoritmické obchodní modely nedokáží vždy a plně nahradit lidskou sílu, zejména v některých speciálních úlohách. Offshore centra tak zcela nezmizí, zaměří se ale na nové služby.
„Offshringový obchodní model představoval zásadní milník v oblasti IT a podnikových služeb, protože umožnil zcela přenastavit tu vůbec nejvýznamnější nákladovou položku – lidskou práci,“ říká Karamouzisová. „Novou normou se stane vysoce automatizovaná arbitráž, s jejíž pomocí vznikne zcela nová nákladová struktura využívající virtuální práci. Významnou změnou bude také mnohem větší škálovatelnost a předvídatelnost.“
Kritéria pro hodnocení poskytovatelů služeb se posunou od důrazu na cenu lidské práce směrem k dosahování obchodních cílů pomocí algoritmických obchodních modelů. Zatímco v minulosti hrálo klíčovou roli vyjednávání o ceně práce, do budoucna již nebude umístění nízkonákladové práce hrát pro poskytovatele nejvýznamnější roli. Na trhu tak bude docházet ke konsolidaci a růstu nároků na inovativnost služeb.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
23.10. | [WEBINÁŘ ] Když CAD přestane být jen kreslení - Objevte... |
13.11. | Update Conference Prague 2025 |