Aktuality -> Analýzy - 17. 9. 2012

Gartner: Počet stažených mobilních aplikací poroste o desítky procent

app_store.jpgPodle analytiků společnosti Gartner poroste v nejbližších letech počet stažených mobilních aplikací meziročně v řádech desítek procent. Navrch přitom budou mít aplikace poskytované zdarma, jejichž podíl poroste na úkor aplikací placených. V roce 2012 uživatelé stáhnou přibližně 45,6 miliard mobilních aplikací, z toho 89 % zdarma. V roce 2016 to má být již 310 miliard aplikací, z čehož placených má být jen 7 %.

V segmentu placených aplikací dnes dominují ty s nižší cenou. Za 90 % z nich uživatelé nedají více, jak 3 USD. V budoucnu by měl být tento podíl ještě výraznější. “Aplikace s cenou od 99 centů do 2,99 USD budou v roce 2012 tvořit 87,5 % všech downloadů. V roce 2016 do bude už 96 %,” předpovídá ředitelka výzkumu agentury Gartner Sandy Shen.

Nejsilnější podíl na trhu obchodů s mobilními aplikacemi, app storů, má Apple, který nabízí čtvrtinu všech dostupných aplikací. V roce 2012 si jeho prostřednictvím uživatelé stáhnout 21 miliard aplikací, což činí 74% nárůst oproti loňskému roku. I to dobře ilustruje současnou sílící poptávku uživatelů po mobilním obsahu.

Vedle app storů globálních poskytovatelů mobilních operačních systémů (Apple, Google, Microsoft) se podle Gartneru daří oslovovat uživatele i dalším, kteří využívají nepřítomnosti dominantních hráčů na některých trzích. Na přitažlivosti získává díky silné značce, globální působnosti a vysoce kvalitnímu obsahu Amazon. Také před nedávnem spuštěný App Center pod hlavičkou Facebooku, který podporuje jak mobilní, tak desktopové platformy, bude podle Gartneru pro zavedené hráče významným konkurentem, a to díky silné značce a vedoucímu postavení na poli sociálních sítí.

Podle analytiků společnosti Gartner poroste podíl mobilních aplikací, které obsahují prvek placení za doplňkové služby nebo zboží. Do roku 2016 má jejich podíl vzrůst na 30 %, ze současných pěti procent.



 
  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme. 

  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.