- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Firmy z oblasti strojírenství a plastikářství mají velké rezervy v řízení skladů
Z průzkumu společnosti CCV Informační systémy mezi zástupci středně velkých firem z oblasti strojírenství a plastikářství vyplynulo, že podniky v těchto odvětvích mají velké rezervy v řízení skladů. Špatná nebo neúplná evidence materiálu a zboží ve výrobě, záměny při jejich vyskladnění nebo značná neefektivita skladníků při manipulaci s materiály i zbožím. To jsou nejčastější problémy, které průzkum odhalil. Je zřejmé, že firmy ve zmíněných odvětvích mohou výrazně zvýšit kvalitu a efektivitu své výrobní logistiky.


Nejzávažnější problémy tuzemských strojírenských a plastikářských výrobních firem s ročním obratem do půl miliardy korun se přímo dotýkají až tří čtvrtin z nich. Právě takto vysoký počet zástupců společností si v hloubkových rozhovorech v rámci výzkumu stěžoval na chybnou anebo dokonce zcela chybějící evidenci materiálu nebo zboží. Stejné množství firem trápí i záměny těchto položek ve výrobě. Téměř dvě třetiny respondentů pak deklarovaly potíže s neefektivitou skladníků, kteří přesně nevědí, kde se který materiál nebo zboží ve skladě nachází, a při jejich hledání tak stráví neúměrné množství času.
Časová náročnost a s tím spojené náklady představují problém i v zadávání pokynů manipulantům a skladníkům. Tuto agendu totiž nemá dostatečně vyřešenu plných 50 % dotazovaných společností. Čtvrtina z nich dále nemá zajištěnu zastupitelnost pracovníků skladu, kteří pro úspěšné zvládnutí svých činností musí „svůj“ sklad bezpodmínečně znát. Zároveň je však ve stejně významném počtu trápí pracná evidence výdeje materiálu a nedostatečný přehled nad činností operátorů, manipulantů nebo skladníků.
Jako východisko z tohoto stavu plánuje 20 procent dotčených firem nasazení plnohodnotného WMS skladového systému, 35 procent je rozhodnuto řešit nejpalčivější problémy nasazením on-line skladové evidence a zbytek není o způsobu řešení doposud rozhodnut.
Metodika výzkumu
Kvalitativní výzkum byl realizován v průběhu léta ve firmách z oblasti strojírenství a plastikářství s ročním obratem 100 až 499 mil. Kč a současně 50 až 200 zaměstnanci. Jednalo se o hloubkové rozhovory s manažery logistiky, nákupu, obchodu, výroby či se samotnými majiteli analyzovaných firem. Probíhaly na základě předem připravené struktury, která se zaměřovala na jednotlivé skladové a výrobní procesy vyskytující se v rámci firemního provozu.
Součástí bylo také pozorování jednotlivých činností v reálném provozu, detailní analýza jednotlivých skladů, podrobné zkoumání výroby a případně dalších výrobních úseků, které jsou nezbytné k realizaci výsledného produktu. Mezi sledované části patřila i expedice a jí předcházející činnosti spojené s balením či kontrolou hotových výrobků.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |