- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Firmy neumí plně využít velká data
97 % velkých světových firem má zkušenosti s analýzou big dat, ale pouze pětina z nich dokáže získané informace zužitkovat. Údaje o zákaznících ve své obchodní strategii nedokáže uplatnit až 60 % z nich. Vyplývá to ze studie KPMG Going Beyond the Data. Převážná většina firem v ní uvádí, že jim pro to chybí patřičné schopnosti a zkušenosti.


Globální studie KPMG Going Beyond the Data se zabývá otázkou zhodnocení a využití big dat, kterou dnes řeší všechny velké firmy na světě. Výzkum ukázal, že jen 19 % z nich je spokojeno s informacemi, jež jim jejich analytické nástroje poskytují. „Tento trend je zcela zřejmý i v Česku. Za poslední roky výrazně stouplo využití technologií pro zpracování dat, firmy mají ale velké problémy výstupy z datových analýz začlenit do běžného provozu. V podstatě všechny naše nedávné projekty vykazují několikanásobný měřitelný přínos, pokud se zapojí business jednotky. Je to lepší, než když se pouze dodají výsledky datové analytiky a firmy se je nesnaží svým uživatelům vysvětlit,“ doplňuje David Slánsky, Partner, KPMG Česká republika.
Prudký nárůst online nákupů a sociálních sítí přinesl obrovské množství dat o spotřebitelích a jejich chování. Ačkoli téměř všechny společnosti (92 %) tvrdí, že získaná data využily k marketingovým či prodejním účelům, jen necelá polovina vytvořila na jejich základě produkty na míru:
- 81 % uvádí, že jim data pomohla lépe poznat své zákazníky
- 72 % firem využívá data ze sociálních sítí k vylepšení vztahů se zákazníky
- 50 % firem zaznamenalo zvýšení tržeb
- 41 % firem na základě získaných dat individualizovala své nabídky
Největší motivací pro vedení firem k využívání velkých dat je růst produktivity. Nejmotivovanější je v této oblasti Čína – očekává se, že využití plného potenciálu dat by mohlo způsobit revoluci v celém tamním podnikatelském prostředí. Oproti tomu Německo a Velká Británie v big datech vidí zejména potenciál, jak snížit náklady a zvýšit odbyt.
Přes všechny poznatky pouhých 16 % firem využívá velká data k předpovědi budoucích trendů. Manažeři firem stále nemají úplnou důvěru ve svou schopnost tato data analyzovat, vyhodnotit je a reagovat na ně.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |