facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 3. 2. 2016

Evropany lákají chytré hodinky

chytré hodinkyZ mezinárodního průzkumu společnosti Kentico Software vyplynulo, že v blízké budoucnu si chytré hodinky hodlá pořídit asi třetina obyvatel Evropy, bezmála čtvrtina pak dokonce již v tomto roce. Zatím je v ČR vlastní jen dvě procenta účastníků průzkumu, ale v Německu už je to sedm procent a zájem o ně neustále roste.



Většina dotazovaných hodlá chytré hodinky používat pro osobní potřebu (71 %), zbylých 29 procent pak k pracovním i osobním účelům. Spotřebitelé vidí hlavní přínos chytrých hodinek v možnosti:

  • Přijímání a odesílání e-mailů a zpráv a upozornění na nadcházející schůzky, novinky na sociální sítích nebo pohybu na bankovním účtu (46 %)
  • Navigace při chůzi a cestování osobní či hromadnou dopravou (37 %)
  • Telefonické a video hovory (32 %)
  • Bezpečnostní monitoring – sledování aktuální polohy seniorů, dětí nebo zvířat (27 %)
  • Sledování pohybové aktivity a spalování kalorií (21 %)

Mezi další výhody pak podle dotazovaných patří možnost platit s hodinkami v online obchodech a spravovat své online bankovnictví (15 %), sledovat videa a poslouchat hudbu (14 %) nebo pořizovat fotografie a videa (13 %). 54 procent Evropanů si chytré hodinky dosud nepořídilo kvůli jejich ceně, dalších 40 % zatím nevidí pro jejich pořízení dostatek důvodů.

chytré hodinky - infografika
chytré hodinky - infografika
chytré hodinky - infografika

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.