facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Epicor Customer Profit Analyzer vyhodnotí zákazníky

Společnost Epicor Software Corporation uvádí nástroj Epicor Customer Profit Analyzer. Jedná se o řešení z kategorie Business Intelligence (BI), které distributorům umožní určit nejziskovější i nejméně ziskové zákazníky. Pro posouzení zákazníků slouží rovnice kombinující řadu faktorů. Distributoři budou moci tímto způsobem také zjistit, jaký je vztah mezi hrubou marží při transakcích se zákazníky a skutečným ziskem společnosti. Na rozdíl od tradičních systémů Activity-Based Costing (způsob přiřazování nákladů pomocí jejich rozpočítání na jednotlivé procesy) nabízí nástroj Epicor Customer Profit Analyzer jednoduchý způsob, jak si distributoři mohou své podnikání rozdělit na jednotlivé segmenty, v nich analyzovat zákazníky a na základě výsledků upravit svou podnikatelskou strategii.



Nástroj Customer Profit Analyzer umožňuje za pomoci dat získaných ze zákazníkova ERP systému zodpovědět např. následující klíčové otázky: 

  • Dokážete identifikovat svých 10 nejziskovějších zákazníků? Pokud ano, co děláte pro to, abyste si je udrželi?
  • Víte, kolik zákazníků je pro vás v současnosti ztrátových?
  • Víte, jaká skupina zákazníků představuje pro vaše podnikání největší zátěž a co je třeba udělat, aby se problém klesajících marží vyřešil?

 

Customer Profit Analyzer poskytuje odpovědi na tyto otázky v prostředí uživatelsky přehledných řídicích panelů, z nichž lze snadno zjistit i trendy (výkonnost jakých zákazníků nejrychleji stoupá a jakých naopak klesá). Pro každého zákazníka je zde vytvořena položka zisků a ztrát, která shrnuje cenu zákazníkovy činnosti. Taková úroveň Business Intelligence umožní přijmout nápravná opatření ještě předtím, než se trendy poklesu stanou závažným problémem.

 

Nástroj Customer Profit Analyzer umožňuje distributorům přiřadit vlastní relativní váhy jednotlivým hodnotícím faktorům podle toho, jak sami vnímají jejich důležitost pro hodnocení zákazníků. Takto volitelnými parametry jsou např. objemy prodejů, ziskovost/marže, počet objednávek, splatnost faktur, počet faktur, kredibilita (úvěrová situace) zákazníka apod. Stejná kritéria jsou pak na základě dat z ERP systému uplatněna pro všechny zákazníky. Získané výsledky představují základní orientaci umožňující maximalizovat budoucí vztah se zákazníkem. Následně by např. obchodní zástupci distributora měli dokázat určit, jak reagovat na různé požadavky zákazníků týkající se slev – a to ne na základě subjektivních pocitů, ale skutečných dat.

 

Customer Profit Analyzer lze nasadit v rámci systémů zákazníka nebo je k dispozici jako hostované řešení. Jedná se o nadstavbu pro ERP systémy Epicor Prophet 21 nebo Eclipse.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.