Epicor Customer Profit Analyzer vyhodnotí zákazníky

Společnost Epicor Software Corporation uvádí nástroj Epicor Customer Profit Analyzer. Jedná se o řešení z kategorie Business Intelligence (BI), které distributorům umožní určit nejziskovější i nejméně ziskové zákazníky. Pro posouzení zákazníků slouží rovnice kombinující řadu faktorů. Distributoři budou moci tímto způsobem také zjistit, jaký je vztah mezi hrubou marží při transakcích se zákazníky a skutečným ziskem společnosti. Na rozdíl od tradičních systémů Activity-Based Costing (způsob přiřazování nákladů pomocí jejich rozpočítání na jednotlivé procesy) nabízí nástroj Epicor Customer Profit Analyzer jednoduchý způsob, jak si distributoři mohou své podnikání rozdělit na jednotlivé segmenty, v nich analyzovat zákazníky a na základě výsledků upravit svou podnikatelskou strategii.



Nástroj Customer Profit Analyzer umožňuje za pomoci dat získaných ze zákazníkova ERP systému zodpovědět např. následující klíčové otázky: 

  • Dokážete identifikovat svých 10 nejziskovějších zákazníků? Pokud ano, co děláte pro to, abyste si je udrželi?
  • Víte, kolik zákazníků je pro vás v současnosti ztrátových?
  • Víte, jaká skupina zákazníků představuje pro vaše podnikání největší zátěž a co je třeba udělat, aby se problém klesajících marží vyřešil?

 

Customer Profit Analyzer poskytuje odpovědi na tyto otázky v prostředí uživatelsky přehledných řídicích panelů, z nichž lze snadno zjistit i trendy (výkonnost jakých zákazníků nejrychleji stoupá a jakých naopak klesá). Pro každého zákazníka je zde vytvořena položka zisků a ztrát, která shrnuje cenu zákazníkovy činnosti. Taková úroveň Business Intelligence umožní přijmout nápravná opatření ještě předtím, než se trendy poklesu stanou závažným problémem.

 

Nástroj Customer Profit Analyzer umožňuje distributorům přiřadit vlastní relativní váhy jednotlivým hodnotícím faktorům podle toho, jak sami vnímají jejich důležitost pro hodnocení zákazníků. Takto volitelnými parametry jsou např. objemy prodejů, ziskovost/marže, počet objednávek, splatnost faktur, počet faktur, kredibilita (úvěrová situace) zákazníka apod. Stejná kritéria jsou pak na základě dat z ERP systému uplatněna pro všechny zákazníky. Získané výsledky představují základní orientaci umožňující maximalizovat budoucí vztah se zákazníkem. Následně by např. obchodní zástupci distributora měli dokázat určit, jak reagovat na různé požadavky zákazníků týkající se slev – a to ne na základě subjektivních pocitů, ale skutečných dat.

 

Customer Profit Analyzer lze nasadit v rámci systémů zákazníka nebo je k dispozici jako hostované řešení. Jedná se o nadstavbu pro ERP systémy Epicor Prophet 21 nebo Eclipse.


 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.