V energetice sílí tlak na rychlejší práci s daty a kvalitnější zákaznickou obsluhu. Distribuční společnost EG.D z energetické skupiny E.ON proto spustila modernizovaný zákaznický systém na technologiích SAP. Změna znamená pro téměř devět set zaměstnanců firmy jednodušší práci s daty a rychlejší komunikaci se zákazníky. Nový systém navíc otevírá cestu k širšímu využití nástrojů umělé inteligence. Modernizaci a přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA firma EG.D pečlivě připravila a před spuštěním výrazně snížila objem migrovaných dat.
„Potřebovali jsme udržet plnou kontrolu nad klíčovými procesy a zároveň práci s daty posunout na úroveň, která zrychlí rozhodování i obsluhu zákazníků. Redukce dat a modernizace systému se v každodenním provozu projevily téměř okamžitě,“ říká Vítězslav Hrbek, vedoucí podpory zákaznických systémů EG.D.
Méně dat, rychlejší systém
Pro modernizaci svého zákaznického systému zvolila EG.D řešení SAP S/4HANA zejména díky výhodám in-memory databáze, robustnímu základu a široké škále standardních funkcí, které lze přizpůsobit potřebám firmy bez složitých zásahů. Modernizace tak pokrývá všechny hlavní procesy distributora v České republice.
S ohledem na udržení stability provozu zvolila firma při modernizaci tzv. brownfield postup, který navazoval na předchozí podobný projekt z roku 2019 a zachoval ověřené procesy, aby zkrátila čas nasazení a omezila rizika.
Klíčové bylo, že v přípravné fázi společnost výrazně zredukovala objem dat pro přesun do cloudového prostředí. Přesto jde o zatím jeden z největších technologických projektů v historii podniku. „Podle našich informací jsme v Česku mezi distributory energií první, komu se podařilo realizovat přechod zákaznického systému SAP ISU na S/4HANA v prostředí RISE v takovém rozsahu,“ doplňuje Hrbek.
 
Moderní systém jako brána k AI
Na technologii SAP Business Technology Platform staví EG.D zejména rozvoj AI a standardizaci klíčových procesů. V praxi jde o přístup „clean-core“, tedy udržování standardního jádra a úprav mimo něj přes rozhraní API, aby aktualizace probíhaly rychle a systém zůstal stabilní.
„V rámci pilotních projektů máme již zkušenosti s využitím AI, zejména v oblasti formulářů. Po úspěšném spuštění SAP S/4HANA chceme začít okamžitě implementovat AI do všech našich procesů, především v oblasti zákaznické obsluhy,“ doplňuje Hrbek.
 
Na cestě k širšímu využití AI uvažuje firma EG.D o nasazení dalších cloudových řešení SAP v oblasti zákaznické zkušenosti, analýzy dat, reportingu a automatizaci procesů.
 
V úvodu ilustrační foto - zdroj archiv SAP, v textu ilustrační foto - zdroj archiv EG.D.