EDI se prosazuje po boku PDK u farmaceutických velkoobchodů

EDI, PDKElektronická výměna dat (EDI) nově proniká do oblasti farmacie, kde zatím byly nemocnice, lékárny a dodavatelé léčiv v České republice zvyklí řešit elektronickou komunikací spíše pomocí formátu PDK (PharmData kód). Vývoj trhu ovšem nahrává tomu, že se na něm souběžně prosazuje také EDI.



Komunikační formát PDK vyvinula česká firma PharmData a slouží k elektronické výměně strukturovaných dat mezi tuzemskými nemocnicemi či lékárnami a jejich dodavateli. Velkoobchody na farmaceutickém trhu dnes však neprodávají zboží pouze nemocnicím a lékárnám – jejich zákazníky jsou také e-shopy, supermarkety, drogerie nebo prodejny zdravé výživy, navíc obchodují se zahraničními dodavateli. V těchto obchodních případech dávají přednost EDI.

„Dříve jsme dodávali asi 6 000 položek zboží, dnes dodáváme 17 000 položek. Našimi klienty už nejsou jen nemocnice a lékárny, ale rovněž benzínové pumpy, drogerie nebo prodejny se zdravou výživou. A tyto firmy PDK nepoužívají, s nimi musíme komunikovat pomocí EDI,“ vysvětluje Tomáš Procházka, manažer logistiky Alliance Healthcare, předního distributora léků v České republice.

Na EDI přechází i některé lékárny, jednou z prvních je Pilulka.cz, síť internetových a kamenných lékáren. „EDI nám šetří ohromné množství práce při objednávání zboží a zpracovávání dokladů. Do roku 2020 chceme do EDI zapojit co nejvíce našich dodavatelů a zvažujeme, že jej v této době zavedeme také jako podmínku pro spolupráci s námi,“ uvádí Michal Hanáček, provozní ředitel Pilulka.cz.

Plošné zapojování dodavatelů je přitom běžná praxe, která provází zavádění EDI na každém trhu. „K EDI nás kdysi přiměl klíčový odběratel, dnes si bez něj nedovedeme představit podnikání. Nikde se nám netoulají dokumenty a když pošlu fakturu, dostanu doručenku, že v pořádku dorazila,“ uvádí své pozitivní zkušenosti s EDI Michal Valent, jehož firma Health Factory dodává kojenecká mléka a dětskou výživu do největších českých e-shopů a lékáren.

Zdroj: tisková zpráva Grit


 
  

- PR -

Odkládali jste investice do ERP systému?

Nyní je dobrá příležitost to zlomit


S našimi zákazníky často řešíme otázku financování ERP systému. Jde o významnou investici a firmy proto někdy váhají, zda ji realizovat hned, nebo ji raději ještě odložit. Přitom právě ERP otevírá prostor pro další rozvoj – propojí finance, sklady, výrobu i obchod, čímž zvyšuje efektivitu i konkurenceschopnost celé firmy. Díky dotaci si dnes mohou klienti dovolit kvalitnější řešení a digitalizaci už nemusí odkládat.

 

  

- PR -

Když ERP myslí za vás

Automatizace, AI a digitalizace mění firemní svět


Podnikové systémy ERP už dávno neslouží jen k evidenci dat. Dnes propojují výrobu, sklady, fakturaci i zákaznickou podporu do jednoho funkčního celku. Díky automatizaci, digitalizaci a využití umělé inteligence se z nich stává základní nástroj, který ovlivňuje způsob, jakým firmy plánují, vyrábějí a rozhodují.