facebook LinkedIN LinkedIN - follow

EDI se prosazuje po boku PDK u farmaceutických velkoobchodů

EDI, PDKElektronická výměna dat (EDI) nově proniká do oblasti farmacie, kde zatím byly nemocnice, lékárny a dodavatelé léčiv v České republice zvyklí řešit elektronickou komunikací spíše pomocí formátu PDK (PharmData kód). Vývoj trhu ovšem nahrává tomu, že se na něm souběžně prosazuje také EDI.



Komunikační formát PDK vyvinula česká firma PharmData a slouží k elektronické výměně strukturovaných dat mezi tuzemskými nemocnicemi či lékárnami a jejich dodavateli. Velkoobchody na farmaceutickém trhu dnes však neprodávají zboží pouze nemocnicím a lékárnám – jejich zákazníky jsou také e-shopy, supermarkety, drogerie nebo prodejny zdravé výživy, navíc obchodují se zahraničními dodavateli. V těchto obchodních případech dávají přednost EDI.

„Dříve jsme dodávali asi 6 000 položek zboží, dnes dodáváme 17 000 položek. Našimi klienty už nejsou jen nemocnice a lékárny, ale rovněž benzínové pumpy, drogerie nebo prodejny se zdravou výživou. A tyto firmy PDK nepoužívají, s nimi musíme komunikovat pomocí EDI,“ vysvětluje Tomáš Procházka, manažer logistiky Alliance Healthcare, předního distributora léků v České republice.

Na EDI přechází i některé lékárny, jednou z prvních je Pilulka.cz, síť internetových a kamenných lékáren. „EDI nám šetří ohromné množství práce při objednávání zboží a zpracovávání dokladů. Do roku 2020 chceme do EDI zapojit co nejvíce našich dodavatelů a zvažujeme, že jej v této době zavedeme také jako podmínku pro spolupráci s námi,“ uvádí Michal Hanáček, provozní ředitel Pilulka.cz.

Plošné zapojování dodavatelů je přitom běžná praxe, která provází zavádění EDI na každém trhu. „K EDI nás kdysi přiměl klíčový odběratel, dnes si bez něj nedovedeme představit podnikání. Nikde se nám netoulají dokumenty a když pošlu fakturu, dostanu doručenku, že v pořádku dorazila,“ uvádí své pozitivní zkušenosti s EDI Michal Valent, jehož firma Health Factory dodává kojenecká mléka a dětskou výživu do největších českých e-shopů a lékáren.

Zdroj: tisková zpráva Grit


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.