Aktuality -> Analýzy - 17. 4. 2018

Dvojitý souhlas vyhoví požadavkům GDPR a navíc zlepšuje efektivitu kampaní

GDPRBlížící se začátek platnosti GDPR, tedy nového nařízení pro nakládání s osobními údaji, dělá vrásky na čele nejedné firmě. Pro e-shopy a další obchodníky znamená komplikaci i v zasílání reklamních e-mailů, newsletterů a jiných obchodních sdělení, jež jsou nedílnou součástí jejich marketingu. Právě v tomto případě je pro ně ideálním řešením zavedení takzvaného double opt-in, tedy dvojitého souhlasu se zasíláním obchodních sdělení.



Double opt-in v e-mailingu funguje právě jako dvojité potvrzení souhlasu se zasíláním obchodních sdělení. Pokud zájemce o newsletter potvrdí svůj souhlas pouze v rámci webového formuláře, jedná se o takzvaný jednoduchý, single opt-in. Double opt-in zahrnuje ještě jeden krok navíc – budoucí příjemce newsletteru obdrží potvrzovací e-mail s odkazem. Jeho souhlas tak firma získává teprve ve chvíli, kdy na tento odkaz klikne.

Krokem navíc však získá jistotu, že souhlas dostala opravdu od člověka, jehož e-mail byl zadán do formuláře. „Tímto způsobem se nejlépe zabrání situacím, kdy příjemce začne dostávat e-maily, o které nikdy nepožádal. Stává se tak třeba ve chvíli, kdy ho k odběru přihlásil někdo jiný – ať už schválně, nebo třeba nechtěně kvůli překlepu ve vlastní e-mailové adrese,“ popisuje rozdíl mezi oběma metodami Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing, která dodává, že podle výsledků podzimní ankety mezi českými podnikateli a marketéry metodu double opt-in nepoužívalo celých 81,5 % dotázaných.

Dvojité potvrzení má vedle vyhovění podmínkám GDPR ještě jednu výhodu. Díky nutnosti provést dvě vědomé akce se do databáze kontaktů dostávají jen lidé, kteří o obchodní a jiné e-maily opravdu mají zájem. Tím se zvedá doručitelnost a často i proklikovost všech kampaní a celý e-mail marketing je tak efektivnější.