Aktuality -> IT Projekty - 4. 10. 2019

Digitální asistent pomáhá ve ŠKODA AUTO s náborovým procesem

ŠKODA AUTOHR je jednou z oblastí, kam již v současné době začíná významně pronikat umělá inteligence. Příkladem může být nábor nových pracovníků ve společnosti ŠKODA AUTO. Zefektivnit jednání se stovkami uchazečů, kteří každý měsíc prochází procesem náboru, zde pomáhá softwarový robot IBM Watson. Jde o digitálního asistenta provozovaného v cloudu, který vede kandidáty procesem zadávání dat uživatelsky přívětivým způsobem, který pomáhá vyhýbat se chybám při psaní a napomáhá jim při vyplňování online žádostí o zaměstnání.



Společnost IBM implementovala ve ŠKODA AUTO virtuálního HR asistenta Watson, který uchazečům o zaměstnání poskytuje možnost o pozici požádat prostřednictvím virtuální konverzace namísto vyplňování rozsáhlých papírových formulářů. Díky automatizovanému sběru dat poskytuje řešení proaktivní a personalizované služby týmu personalistů společnosti ŠKODA AUTO při současném vysokém zabezpečení osobních dat. Virtuální personální asistent běží na instanci IBM Cloud a poskytuje zabezpečení s RSA šifrováním všech dat.

Digitální personální asistent pomáhá urychlit administraci a opakující se úkoly, což umožňuje týmu HR soustředit se na práci s vyšší složitostí. Díky tomuto řešení, které je k dispozici v náborovém středisku ŠKODA AUTO, s plánem jeho rozšíření v blízké budoucnosti na webové stránky, již žadatelé nemusí podávat žádosti o zaměstnání v papírové podobě. Uchazeči mohou komunikovat s virtuálním asistentem kladením otázek spojených se žádostí o zaměstnání, jako je pracovní doba, noční směny a další dotazy týkající se konkrétní volné pracovní pozice. Náboráři mají snazší přístup k datům a mohou snadno rozhodnout o dalších krocích v procesu náboru.

Od svého spuštění v červenci minulého roku ušetřil Watson asistent pracovníkům HR oddělení ŠKODA AUTO přibližně 40 procent času potřebného k vyřizování žádostí o zaměstnání. Toto řešení se dnes používá ve dvou ze tří závodů ŠKODA v České republice a v současné době shromažďuje v českém jazyce informace od českých uchazečů o zaměstnání k zefektivnění sběru a ukládání dat uchazečů.


 
  

- PR -

Řešení dopravy v IS KARAT

Od verze 24 je v informačním systému KARAT k dispozici nové řešení pro řízení a plánování dopravy. Toto řešení vzniklo na základě požadavků zákazníků pro sofistikovanější přístup k plánování a řízení dopravy v IS KARAT bez zbytečných investic a propojení na systémy třetích stran.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.