facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 14. 4. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Digitalizace bankovnictví v Česku zdolala další metu – online sjednání hypotéky

Zatímco ze státní správy často zaznívá, že jejich agendy nelze digitalizovat a vyřizovat online, finanční sektor postupuje v digitalizaci rychle kupředu. Díky tomu si poprvé v Česku mohli klienti banky Moneta sjednat novou hypotéku na dálku a plně online.



Matěj Tichý a Nikola Tichá z Bukové u Příbrami jsou vůbec prvními klienty v České republice, kteří si sjednali novou hypotéku online, bez osobního kontaktu s bankéřem či finančním poradcem, z pohodlí svého domova.

Celý proces začal vyplněním údajů v online kalkulačce na webových stránkách banky. Ocenění nemovitosti se obešlo bez odhadce za pomoci fotografií a cenových map. Bankéři následně připravili smlouvu. K identifikaci klientů nutné k podpisu smlouvy stačilo vyfotit občanské průkazy žadatelů, jejich obličeje, a natočit krátkého video mobilním telefonem. Vše završila verifikační SMS a korunová platba, která posloužila jako důkaz platného účtu.

K průlomu v oblasti sjednávání hypoték došlo ráno 8. dubna podpisem smlouvy prostřednictvím verifikační SMS, kterou žadatelé odeslali ze svých mobilních telefonů. „Bylo to super, je moc fajn, že jsme nemuseli nikam dojíždět a vše jsme vyřídili v klidu od počítače po večerech z domova. Ušetřilo nám to čas i nervy,“ popisuje zásadní krok na cestě k novému bydlením Matěj Tichý.

„Jedná se o další velký milník ve sjednávání úvěrů na bydlení. Zjednodušujeme celý on-line proces tak, aby si novou hypotéku „od stolu“ zvládl sjednat opravdu každý,“ říká Matěj Novák, senior manažer hypoték MONETA Money Bank.


 
  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.