facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 25. 10. 2005

Dial-upu odzvonilo, rychle roste podíl ADSL

Přesně po roce byla provedena analýza internetového připojení českých uživatelů, kteří navštívili některý z webů měřených monitorovací službou NAVRCHOLU.cz (www.navrcholu.cz). Předmětem zkoumání byl trh ISP (poskytovatelů internetového připojení), způsob připojení a také rozložení počtu návštěvníků v rámci jednotlivých regionů ČR. Podle očekávání první pozici nejčastějšího typu připojení obhájily pevné linky, přestože jejich podíl klesl z 52 % na 44 %. K nejvýznamnějším posunům však došlo u vytáčeného připojení, jehož podíl se snížil na čtvrtinu (ze 16 % na 4 %), a ADSL, které naopak zvýšilo svůj podíl o více než dvojnásobek (z 9 % na téměř 19 %). Významně posílily také kabelové televize, bezdrátové pevné linky, ale i mobilní připojení.

Pokud analyzujeme trh internetového připojení podle jednotlivých poskytovatelů, pak první místo stále drží Český Telecom, když jeho podíl vzrostl o 4 % body (z 15 % na 19 %). Za ním následuje GTS Novera, která si polepšila skoro o 3 procentní body oproti loňskému roku. Na třetím místě vystřídal poskytovatel kabelového připojení UPC ČR vloni bronzový Contactel. Během jednoho roku o část podílu přišlo také Tiscali (3 %) nebo akademické sítě CESNET (téměř 2 %), naopak v menší míře posílily České radiokomunikace nebo Eurotel.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.