facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 29. 8. 2017

DHL ověřilo přínosy rozšířené reality v logistice

DHLV loňském roce jsme vás informovali o tom, že DHL spouští pilotní projekty, jejichž cílem bylo ověřit využití rozšířené reality a chytrých brýlí v procesu vychystávání zboží (Vision Picking). Nyní společnost DHL Supply Chain oznámila, že tyto pilotní projekty úspěšně dokončila a zavede využití rozšířené reality a řešení Vision Picking do dalších svých skladů na celém světě jako nový standard ve vychystávání zboží. Provedené testy dokládají stabilitu a přínosy řešení Vision Picking v podobě zvýšení produktivity v průměru o 15 procent při nižší chybovosti. Významným dosažený přínosem bylo také snížení časové náročnosti zapracování a školení nových zaměstnanců na polovinu a lepší hodnocení Vision Picking uživateli ve srovnání s jinými metodami vychystávání zboží.



Zaměstnanci DHL, kteří se zúčastnili testování, nosili při práci chytré brýle, které postupně promítají pracovní instrukce a pokyny do zorného pole uživatele, například kde se nalézá hledaná položka a na jaké místo na vozíku ji má umístit. Tím odpadá potřeba písemných návodů. Pracovník, připravující zboží k odběru, má volné ruce, takže může pracovat efektivněji a snadněji. V mezinárodních testech vedla tato skutečnost k průměrnému zvýšení produktivity o 15 procent a zároveň ke snížení chybovosti. Uživatelsky přívětivé a intuitivní řešení kromě toho zmenšilo na polovinu časovou náročnost zapracování a školení nových zaměstnanců. Zaměstnanci ve skladech, které byly zapojeny do testování, velmi pozitivně hodnotili nízkou hmotnost chytrých brýlí i skutečnost, že mají volné ruce.

DHL

DHL spolupracovalo na uvedených testech se třemi partnery. Společnost Ubimax poskytla software pro rozšířenou realitu xPick. Jako hardware nalezly uplatnění chytré brýle Glass Enterprise Edition společně s modely Vuzix M100 a M300.

Po dokončení programu pilotních testů v USA, kontinentální Evropě a Velké Británii zavádí nyní DHL řešení Vision Picking trvale do svých skladů. Technologie je v současnosti již v takovém stádiu vývoje, že ji lze používat jako standardizované řešení, které díky větší rychlosti a nižší chybovosti při vychystávání vede k vyšší produktivitě.

Podobně slibné výsledky lze proto očekávat i u dalších studií realizovatelnosti, které v současnosti ještě probíhají s jinými partnery v Asii a Austrálii. DHL nyní na základě úspěchu svého programu Vision Picking zkoumá další možnosti využití technologií s rozšířenou a virtuální realitou, například pro školení, údržbu nebo výpočty rozměrů zásilek.


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.