facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 24. 1. 2020

Deloitte předpovídá, že letos vzroste význam IT architektů a měření emocí

DeloitteSpolečnost Deloitte zveřejnila studii Tech Trends 2020, ve které předpovídá, že letos výrazně stoupne role IT architektů a „emoční“ umělé inteligence. Stále mohutnější vliv technologií přitom donutí firmy k tomu, aby byly připravenější na etická dilemata při zavádění technologických řešení.



Poroste význam IT architektů

„Firmy si začínají uvědomovat, že správná podniková architektura, od obchodní architektury přes architekturu informačních systémů až po technologickou architekturu, bude důležitější než kdy dřív. Role IT architektů je dnes klíčová pro udržení kroku s technologickým rychlíkem, který nabourává dosavadní pravidla v podnikání. Mladí hráči na trhu to už pochopili a mají tak momentálně konkurenční výhodu.“ říká Štěpán Húsek z oddělení technologického poradenství Deloitte.

Umělá inteligence pro měření emoční odezvy

„Emoční“ AI (Emotion Artificial Inteligence) bude v tomto roce odpovědí na poptávku po technologiích, které více rozumějí lidem. Mnoho společností tak zavede do svých systémů emoční prvky strojového učení, které k rozpoznávání hlasu a tváře přidají také rozpoznávání momentálního emočního stavu daného uživatele. K měření emoční odezvy zákazníka budou používány metody, jako jsou např. Eye-tracking nebo Facial Coding.

Technologie jsou dvousečnou zbraní

Firmy napříč celým světem stojí také na etické křižovatce. Technologie stále výrazněji mění byznys jako celek, a proto mohou být dvousečnou zbraní z hlediska reputace. „Technologie představují vynikající prostředek k upevnění důvěry veřejnosti k firmě. Zároveň se ovšem mohou stát zbraní, která dlouhodobé budování důvěry rychle pohřbí,“ dodal Štěpán Húsek.

Celou studii Deloitte Tech Trends 2020 neleznete zde.
 


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.