- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
DDoS útoky na školy na jaře stouply o 350 %
Množství DDoS útoků (Distributed denial of service) zaměřených na vzdělávací instituce se v porovnání s loňským jarem enormně zvýšilo. Za každý měsíc od ledna do června 2020 se počet DDoS útoků na tyto zdroje zvýšil ve srovnání s odpovídajícím měsícem v minulém roce o nejméně 350 %. DDoS útoky mají za cíl přehltit síť až dojde k jejímu zhroucení.


Při DoS útocích se hackeři snaží zahltit síťový server svými požadavky, což vede ke zhroucení celého serveru – odepření přístupu uživatelům. DoS útoky většinou zahrnují pouze jeden útočící počítač, proto se daleko častěji setkáme s útoky DDoS. V nich jsou totiž zaangažované tzv. botnety – řada infikovaných počítačů, které provádějí útoky současně. Jedním z hlavních problémů v případě DDoS útoků je délka jejich trvání – ta se může pohybovat mezi dny až týdny, což způsobuje výrazné narušení provozu napadených organizací. V tomto případě tak studenti nebo zaměstnanci škol neměli řadu dní přístup k důležitým materiálům.
Vzhledem ke koronavirové pandemii se na jaře a v létě připojovalo k internetu daleko více lidí než obvykle. To vedlo k častějším hackerským útokům na počítačové sítě. Celosvětově se tak v prvním čtvrtletí zvýšil celkový počet DDoS útoků o 80 % ve srovnání se stejným obdobím za rok 2019. Velkou část tohoto nárůstu představovaly útoky na zdroje vzdělávacích institucí.
Leden | Únor | Březen | Duben | Květen | Červen | |
Procentuální nárůst v porovnání s rokem 2019 | 550 % | 500 % | 350 % | 480 % | 357,14 % | 450 % |
DDoS útoky ale nebyly jedinými kybernetickými hrozbami, kterým pedagogové a studenti letos na jaře čelili. Od ledna do června 2020 se 168 550 unikátních uživatelů Kaspersky setkalo s hrozbami, které byly zamaskované jako oblíbené výukové platformy/videokonferenční aplikace (Moodle, Zoom, edX, Coursera, Google Meet, Google Classroom, Blackboard). Učitelé byli také vystaveni rostoucímu počtu phishingových stránek a e-mailů, zneužívajících jména stejných platforem.
„Vzdálená výuka se letos na jaře stala pro miliony žáků a studentů po celém světě naprostou nezbytností. Vzdělávací instituce přitom na tuto velkou změnu byly jen minimálně připravené. Narůstající obliba online vzdělávacích zdrojů spojená s nízkou připraveností školních systémů tak ze vzdělávacího sektoru udělala ideální cíl pro kybernetické útoky. Dá se očekávat, že i na podzim bude část výuky pokračovat v online prostředí, a proto by měly tyto organizace podniknout kroky k zabezpečení svých digitálních vzdělávacích prostředí,“ nabádá Alexander Gutnikov, bezpečnostní odborník ze společnosti Kaspersky.
Více informací o hrozbách spojených s online vzděláváním se dozvíte na blogu Securelist.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11.7. | CyberEdu Letní škola |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |