facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 3. 2017

Datová analytika zažije v nejbližších letech velký rozmach

datová analytikaZ analýzy společnosti Forrester Consulting vyplynulo, že datová analytika zažije v nejbližších letech velký rozmach. Podle průzkumu již dnes datovou analytiku využívá v klíčových oblastech svého podnikání 40 % firem a téměř čtvrtina plánuje toto řešení zavést v průběhu příštího roku. Do roku 2020 tak bude datovou analytiku využívat naprostá většina (90 %) společností.



Dle zadání společností Atos, zkoumal Forrester celosvětový vzorek více než 580 osob s rozhodovacími pravomocemi v otázkách obchodu a IT v 11 průmyslových odvětvích na třech kontinentech. Respondenti průzkumu potvrzovali rostoucí trend využívání datové analytiky, ale také poukázali na překážky. Až 44 % z nich vnímá jako významný problém nárůst rozmanitosti nestrukturovaných typů dat. Tradiční praxe používání datových sil a nedostatek koordinace IT a business funkcí pak znepokojuje 35 % dotázaných.

Průzkum také zjišťoval specifika využití datové analytiky v rámci různých průmyslových odvětví. V oblasti utilit je kupříkladu analýza dat vnímána jako předpoklad rozvoje inteligentních sítí. V oblasti průmyslové výroby je naopak úzce spojována s inteligentní továrnou, především pak s prediktivní údržbou.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.