facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 1. 3. 2021 - Zdeněk Gric

ČTÚ spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací

Český telekomunikační úřad dne 01. 03. 2021 spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací. Spotřebitel může porovnat ceny a parametry služeb mobilního volání, SMS a dat a mobilního internetu. Od 01. 04. 2021 přibydou k porovnání služby volání v pevném místě, internetu v pevném místě a placené televize. Do května 2021 poběží srovnávač v pilotním provozu.



Přehledné informace o parametrech a cenách služeb do srovnávače povinně vkládají přímo poskytovatelé těchto služeb (operátoři, podnikatelé). A ti také ručí za jejich správnost. Služba je bezplatná a nekomerční. ČTÚ nástroj vytvořil a provozuje na základě povinnosti, kterou mu ukládá zákon o elektronických komunikacích.

Spotřebitelé si mohou na základě zadaných parametrů (výše spotřeby, požadovaného typu smluvního závazku atd.) vybírat individuálně nejvhodnější dostupnou službu, poskytovatelé služeb si zase mohou ověřit, nakolik jsou jejich nabídky konkurenceschopné ve srovnání s ostatními podnikateli. Cílem srovnávacího nástroje je tedy i dynamičtější rozvoj trhu elektronických komunikací prostřednictvím tlaku informovaných spotřebitelů na poskytovatele služeb.

„Věřím, že srovnávač cen a kvality služeb elektronických komunikací přispěje k dalšímu zlepšení orientace spotřebitele na trhu. Poskytovatelé služeb budou motivováni k rychlejší úpravě nabídek a tím i k rozvoji konkurenčního prostředí,“ uvedla předsedkyně Rady Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková.

Nástroj si můžete vyzkoušet a více informací naleznete na https://srovnavac.ctu.cz/


 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.