facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 1. 3. 2021 - Zdeněk Gric

ČTÚ spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací

Český telekomunikační úřad dne 01. 03. 2021 spustil srovnávací nástroj cen a kvality služeb elektronických komunikací. Spotřebitel může porovnat ceny a parametry služeb mobilního volání, SMS a dat a mobilního internetu. Od 01. 04. 2021 přibydou k porovnání služby volání v pevném místě, internetu v pevném místě a placené televize. Do května 2021 poběží srovnávač v pilotním provozu.



Přehledné informace o parametrech a cenách služeb do srovnávače povinně vkládají přímo poskytovatelé těchto služeb (operátoři, podnikatelé). A ti také ručí za jejich správnost. Služba je bezplatná a nekomerční. ČTÚ nástroj vytvořil a provozuje na základě povinnosti, kterou mu ukládá zákon o elektronických komunikacích.

Spotřebitelé si mohou na základě zadaných parametrů (výše spotřeby, požadovaného typu smluvního závazku atd.) vybírat individuálně nejvhodnější dostupnou službu, poskytovatelé služeb si zase mohou ověřit, nakolik jsou jejich nabídky konkurenceschopné ve srovnání s ostatními podnikateli. Cílem srovnávacího nástroje je tedy i dynamičtější rozvoj trhu elektronických komunikací prostřednictvím tlaku informovaných spotřebitelů na poskytovatele služeb.

„Věřím, že srovnávač cen a kvality služeb elektronických komunikací přispěje k dalšímu zlepšení orientace spotřebitele na trhu. Poskytovatelé služeb budou motivováni k rychlejší úpravě nabídek a tím i k rozvoji konkurenčního prostředí,“ uvedla předsedkyně Rady Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková.

Nástroj si můžete vyzkoušet a více informací naleznete na https://srovnavac.ctu.cz/


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?