facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 12. 11. 2012

ČTÚ přichází s cenovým barometrem

Zobrazuje vývoj cen za volání a internet

Český telekomunikační úřad na svých internetových stránkách zpřístupnil pro veřejnost cenový barometr. Ten nabízí interaktivní zobrazení vývoje maloobchodních cen u vybraných služeb elektronických komunikací v ČR. Konkrétně se jedná o ceny za volání z mobilních telefonů a o ceny za pevný přístup k internetu. Barometr porovnává maloobchodní ceny mobilních telefonních služeb společností Telefónica, T-Mobile a Vodafone. Ceny jsou srovnávány pomocí spotřebních košů. Ty reprezentují podle množství odebíraných služeb tři typy zákazníků: malého, středního a velkého. Barometr dále zobrazuje vývoj celkové (reálné) průměrné ceny za minutu volání uplatňované na národním trhu, a to souhrnně za všechny tři mobilní operátory.



Co se pevného přístupu k internetu týče, cenový barometr znázorňuje vývoj cen opět u tří největších mobilních operátorů, a navíc u největšího provozovatele kabelového internetu – společnosti UPC ČR. Ukazuje rovněž, jak se ceny vyvíjejí z hlediska rychlosti stahovaných dat (download) a podle použité technologie.

 

Cenový barometr má za cíl zlepšit informovanost a umožnit snazší orientaci veřejnosti při využívání služeb elektronických komunikací. Jeho cílem tedy není srovnávání nabídky individuálních poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Tím se odlišuje od cenových kalkulaček, kterým Úřad uděluje akreditace a které pomáhají při výběru nejvhodnější služby. Tuto akreditaci zatím obdržela pouze jedna kalkulačka a ČTÚ dokončuje akreditaci druhé.

 

Cenový barometr najdete na adrese http://www.ctu.cz/ctu-informuje/srovnavaci-prehled-cen-a-podminek/cenovy-barometr.html.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?