- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
ČSOB využívá umělou inteligenci pro automatické načítání dokladů totožnosti
Česká pobočka společnosti Softec vytvořila pro ČSOB řešení pro automatické načítání údajů z dokladů totožnosti (občanský průkaz, pas), a to českých i zahraničních. Toto řešení, které využívá umělou inteligenci, výrazně zjednoduší a urychlí provoz na jejích pobočkách, kde již běží od konce minulého roku.


Dosud bylo nutné všechny údaje z dokladů totožnosti klientů přepisovat ručně, nyní se načtou automaticky. Tímto se eliminuje ruční přepisování velkého množství údajů z dokladů a zároveň se zabrání chybám v přepisu. Při záznamu jsou zároveň automaticky kontrolovány vybrané ukazatele, jako je například platnost dokladu, shoda data narození a rodného čísla a další. Kromě toho je práce s touto technologií mimořádně uživatelsky přívětivá. Bankéř na pobočce jen vyfotí doklad mobilním zařízením a načtené údaje se mu zobrazí v bankovním systému.
Nové řešení je postavené na technologii umělé inteligence – neuronových sítí. „Jedná se o stejnou technologii, jaká se používá například k ověření uživatelů na letištích při automatické kontrole pasů. Potřebné údaje lze tak získat třeba i z méně kvalitní fotografie,“ říká Alex Tomášek ze společnosti Softec, která řešení pro ČSOB vytvořila a nasadila během tří měsíců. Řešení navíc do budoucna umožňuje rozšíření o další moduly např. pro podporu online založení účtu, zpracování žádosti o úvěr, validaci osob nebo ověření žadatele.
Alex Tomášek
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |