facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 24. 8. 2006 - -kh- [ heinige (zavináč) ccb (tečka) cz ]

Co je nového u společnosti LogicaCMG

Logica634.jpgNa pravidelné tiskové snídani se společnost LogicaCMG pochlubila svými aktivitami v několika oblastech. První příspěvek byl o outsourcingu mzdové agendy, díky kterému mohou firmy dosahovat značných úspor a růstu produktivity. Obecnou informaci stvrdil spokojený zákazník Motorpal a.s., zastoupený předsedou představenstva Pavlem Chýňavou. Také řešení LogicaCMG All Payments Solution (LAPS) High Volume s kódovým označením Bafir, určené původně pro menší banky, je zajímavé nejen tím, že bylo vyvinuto v České republice.

Dokáže totiž zpracovat až 480 miliónů transakcí denně a mělo by umožnit bankám splnit požadavky jednotného evropského platebního prostoru (SEPA) a sjednotit platební procesy. Termín vytvoření SEPA se blíží (1.ledna 2008) a už v roce 2010 mají být zrušeny všechny lokální platební struktury. Nejdiskutovanějším příspěvkem, kterého se ujal Tomáš Sekera, ředitel pro bezpečnost (na obrázku vpravo), bylo zavádění biometrie pro identifikaci osob. LogicaCMG se pyšní hlavně svým projektem odbavování VIP zákazníků a řízení přístupu zaměstnanců na amsterodamském letišti Shipol. Diskuse se však stočila převážně do oblasti bankovnictví, zřejmě v důsledku zpráv o podvodných převodech peněz z účtů nic netušících klientů bank.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.