Aktuality -> Analýzy - 8. 9. 2015

Cloudové služby datových center jsou v regionu CEE nejméně populární v Česku

Podle nové studie trhu datových služeb, kterou publikovala společnost Gartner, vydávají velké podniky a organizace v regionu střední a východní Evropy (CEE) desetinu svých IT rozpočtů na služby datových center. Například na Slovensku je ale tento podíl výrazně vyšší - bezmála třetinový. Ze zjištění analytiků Gartneru dále vyplývá, že v regionu CEE používá služby datových center 46 % dotazovaných společností. V Česku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku je ale tento podíl výrazně vyšší (60 %) než například v Rusku (34 %).



Studie „Emerging Market Analysis: Data Center Services Market in Eastern Europe: Your Road to Success“ kromě tohoto také mapuje vývoj trhu služeb datových center – podle analytiků by měl meziročně ke konci letošního roku poklesnout v celém regionu až o pětinu, tedy výrazně rychleji než v roce 2014 (tehdy se snížil o 6,1 % v dolarovém vyjádření). Očekávaný pokles je „hnán“ zejména vývojem na ruském trhu, v poslední době nicméně klesaly i trhy v dalších zemích – například v Česku se zmenšil trh služeb datových center v minulém roce o 13 % (v korunovém vyjádření).

V Česku jsou ze služeb datových center nejpoužívanější dedikované servery a hosting – užívá je shodně více než polovina respondentů (hosting je obdobně populární napříč celým regionem). Cloud využívá v rámci služeb datových center v Česku jen necelá pětina a kolokaci čtvrtina respondentů – to je v obou případech méně než průměr regionu, u cloudových služeb dokonce nejméně.

Analytici také konstatují, že v celém regionu chybí v oblasti poskytovatelů služeb datových center jasní lídři. Mezi poskytovateli jsou nejčastěji zmiňováni globální hráči (Microsoft, IBM), v Česku pak specificky hlavní telekomunikační operátoři (O2, T-Mobile). CIO jsou navíc skeptičtí ohledně schopnosti současných komerčních datových center úspěšně poskytnout kvalitní cloudové služby pro korporátní ICT a dostatečně je zabezpečit.

Naopak mezi hlavními argumenty pro využívání služeb datových center je snaha vyhnout se dalším investicím do hardware a podpory IT infrastruktury. Jako nejdůležitější kritérium při výběru poskytovatele služeb datového centra uvedli respondenti v regionu kvalitu služeb, cenové hledisko je až čtvrté a nejméně důležitý je pro ně na jedenáctém místě ekologický aspekt (tzv. „zelená“ datová centra).


 
Nepodařilo se připojit k serveru.
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

50 (v)tipů paní Teskové #3: Alerty nejsou hlášky na okrasu

a co s nimi dělat, než se z vás stane klikací zombie


V minulém díle jsme si povídali o SIEMu – nástroji, který vezme hromadu logů, protřese je jako zkušený detektiv důkazní materiál a začne hledat vzory, stopy a souvislosti. Nejde jen o to, vědět, že „se něco stalo“. SIEM vám pomáhá pochopit, co přesně, proč, kdy, kde a s čím to souvisí. Je to takový digitální Sherlock Holmes, jen místo dýmky má datové konektory a místo lupy korelační engine.