Cisco připravuje hlasového asistenta pro firmy

Cisco SparkJednou z funkcí chytrých mobilních zařízení jsou hlasové asistentky, tedy aplikace umělé inteligence označované většinou ženskými jmény a komunikující ženským hlasem. U nás zatím nejsou příliš rozšířené, protože neumí česky, ale v anglicky mluvících zemích je stále běžnější získat informace nebo něco objednat prostřednictvím hlasově ovládané asistentky. Cisco nyní přichází s podobným řešením i pro firmy, když představila hlasově ovládaného asistenta s umělou inteligencí Cisco Spark Assistant.



Cisco věří, že umělá inteligence může zjednodušit různé pracovní úkoly, ať už se jedná o psaní rutinních emailů, vytváření zápisů z jednání či plánování schůzek. Očekává proto během příštích několika let nárůst těchto konverzačních robotů. Připravila proto virtuálního asistenta Cisco Spark Assistant, který využívá strojového učení a umělé inteligence k zefektivňování pracovních jednání, porad, prezentací apod.

Na rozdíl od tradičních univerzálních hlasových asistentů je Cisco Spark Assistant zaměřen na zefektivnění pracovních jednání bude postupně uvolňován od začátku roku 2018. Novinka bude nejprve k dispozici v produktech ze série Cisco Spark Room.

Cisco Spark

V první fázi získá základní funkce vybraný okruh zákazníků. Cisco poté využije zpětnou vazbu ke zdokonalení řešení a rozšíření jeho dovedností, aby asistent mohl například přidělovat úkoly či generovat shrnutí jednání. Se získáváním nových schopností bude asistent Cisco Spark postupně k dispozici ve všech klientech a hardwarových zařízení Cisco Spark.

Aby hlasový asistent dokázal reagovat v reálném čase, byly použité technologie strojového učení od společnosti MindMeld, kterou Cisco v nedávné době pohltilo. Dále jsou využity technologie pro rozpoznávání řeči, porozumění přirozenému jazyku, odpovídání na otázky a řízení rozhovoru. Cisco přitom také čerpá ze svých zkušeností s vývojem videokonferencí. Spark Assistant tak využívá technologie pro koncová konferenční zařízení jako je detekce vzdálenosti, sledování mluvčího nebo rozpoznání tváře v reálném čase. Díky nim asistent vidí, slyší a ví, kdo vstoupil do místnosti, kdo z ní odešel a kdo právě hovoří.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.