- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Cisco připravuje hlasového asistenta pro firmy
Jednou z funkcí chytrých mobilních zařízení jsou hlasové asistentky, tedy aplikace umělé inteligence označované většinou ženskými jmény a komunikující ženským hlasem. U nás zatím nejsou příliš rozšířené, protože neumí česky, ale v anglicky mluvících zemích je stále běžnější získat informace nebo něco objednat prostřednictvím hlasově ovládané asistentky. Cisco nyní přichází s podobným řešením i pro firmy, když představila hlasově ovládaného asistenta s umělou inteligencí Cisco Spark Assistant.


Cisco věří, že umělá inteligence může zjednodušit různé pracovní úkoly, ať už se jedná o psaní rutinních emailů, vytváření zápisů z jednání či plánování schůzek. Očekává proto během příštích několika let nárůst těchto konverzačních robotů. Připravila proto virtuálního asistenta Cisco Spark Assistant, který využívá strojového učení a umělé inteligence k zefektivňování pracovních jednání, porad, prezentací apod.
Na rozdíl od tradičních univerzálních hlasových asistentů je Cisco Spark Assistant zaměřen na zefektivnění pracovních jednání bude postupně uvolňován od začátku roku 2018. Novinka bude nejprve k dispozici v produktech ze série Cisco Spark Room.
V první fázi získá základní funkce vybraný okruh zákazníků. Cisco poté využije zpětnou vazbu ke zdokonalení řešení a rozšíření jeho dovedností, aby asistent mohl například přidělovat úkoly či generovat shrnutí jednání. Se získáváním nových schopností bude asistent Cisco Spark postupně k dispozici ve všech klientech a hardwarových zařízení Cisco Spark.
Aby hlasový asistent dokázal reagovat v reálném čase, byly použité technologie strojového učení od společnosti MindMeld, kterou Cisco v nedávné době pohltilo. Dále jsou využity technologie pro rozpoznávání řeči, porozumění přirozenému jazyku, odpovídání na otázky a řízení rozhovoru. Cisco přitom také čerpá ze svých zkušeností s vývojem videokonferencí. Spark Assistant tak využívá technologie pro koncová konferenční zařízení jako je detekce vzdálenosti, sledování mluvčího nebo rozpoznání tváře v reálném čase. Díky nim asistent vidí, slyší a ví, kdo vstoupil do místnosti, kdo z ní odešel a kdo právě hovoří.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |