facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Komunikace a sítě - 13. 7. 2012

Cisco představilo nová řešení

reagující na trendy nastupující post-PC éry

Společnost Cisco představila sadu nových řešení, platforem a prostředí, které jsou dalším krokem k takzvané post-PC éře. Zaměstnancům umožní spolupracovat bez ohledu na to, kde se právě nacházejí a jaké používají zařízení. Nová řešení jsou v souladu se světovými IT trendy, jako je např. BYOD (Bring Your Own Device, tj. používání soukromých zařízení pro pracovní účely). Inovované produkty sjednocují současné komunikační kanály a do firemního prostředí přinášejí mimo jiné principy spolupráce ze sociálních sítí.



Platforma UC je jádrem portfolia produktů společnosti Cisco pro týmovou spolupráci. Propojuje veškeré koncové body včetně klientů pro video spolupráci. Nejnovější aktualizace umožňuje, aby se do prostředí platformy UC připojovala koncová zařízení jiných výrobců, rozšiřuje funkcionalitu o mobilní telefony a umožňuje sestavení spojení pomocí adres v emailovém formátu namísto telefonního čísla.

 

V rámci komponenty Cisco Unified Communications Manager bude k dispozici funkce Extend and Connect (Rozšíření a připojení). Spolupracuje s řešením Cisco Jabber a je navržena pro fungování spolu s telefonními systémy třetích stran (včetně systémů v hotelech, na letištích, v konferenčních centrech nebo i ropných plošin na moři) a jejich integraci do prostředí Cisco UC.

 

Zaměstnanci pracující z domova nebo v terénu mohou pomocí funkce Extend and Connect jednoduše zadat telefonní číslo svého preferovaného hlasového zařízení do klienta Jabber na svém PC. Komponenta Cisco Unified Communications Manager pak zařídí směrování veškerého hlasového provozu přímo na zadané telefonní číslo. Tato funkce umožňuje zaměstnancům mít v libovolném prostředí a prakticky v reálném čase k dispozici veškerý komfort podnikového komunikačního systému.

 

Z pohledu firem zajišťuje funkce Extend and Connect ochranu dosavadních investic, umožňuje jim používat stávající koncové body a zjednodušuje také migraci ze systémů PBX. Obecně zajišťuje funkce Extend and Connect konvergenci pevných a mobilních sítí. Uživatelé mobilního telefonu mají přístup k pokročilým funkcím (sjednocená schránka, zpětné volání, konference…) bez toho, aby museli mít smartphone a instalovali si do zařízení speciálního klienta.

 

Cisco UC 9.0 podporuje také zavedení adresních plánů odpovídající všeobecně rozšířenému formátu emailových adres. Tato funkce, známá rovněž pod označením URI (Uniform Resource Identifier), umožňuje propojit se s libovolným koncovým bodem v systému a zavolat na něj pomocí e-mailové adresy namísto klasického telefonního čísla. Cisco UC 9.0 také zjednoduší použití videotechnologií, jako je systém TelePresence.

 

Nová generace nástroje Cisco WebEx Meetings nabízí zaměstnancům možnost snadné spolupráce přímo z prostředí běžně používaných webových aplikací. Vylepšená komponenta Cisco WebEx Meetings Spaces umožňuje spravovat celý životní cyklus virtuálních pracovních setkání včetně naplánování schůzky, její realizace i následných kroků. Uživatelé PC i mobilních zařízení mohou v reálném čase společně přistupovat k souborům nebo sdílet agendy. Integrován je i klient pro instant messaging, obousměrný přenos videa v HD kvalitě a Voice over IP.

 

Nástroj Cisco WebEx Meetings ve verzi pro mobilní zařízení si již stáhly více než 3 miliony uživatelů a systém každý měsíc používá v průměru 31 milionů lidí. Společnost Cisco nedávno uvedla i bezplatnou verzi tohoto nástroje, které podporuje virtuální setkání až tří osob.

 

Další nově aktualizovaný produkt, Cisco WebEx Social (dříve Cisco Quad), je odpovědí na skutečnost, že spolupráce pomocí sociálních aplikací, dosud používaná především pro soukromé účely, je také prostředkem pro zvýšení pracovní produktivity. Cisco WebEx Social pomáhá sdílet znalosti, nacházet odborníky i informace a efektivně fungovat v rámci virtuálních pracovních týmů. Řešení sjednocuje sociální aplikace a programy pro spolupráci do integrovaného prostředí.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?