facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 3. 2. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Cisco nově nabízí komunikační platformu Webex i pro chytré brýle Google Glass

Společnosti Cisco a Google oznámily spojení komunikačního řešení Webex s brýlemi Glass Enterprise Edition 2, jehož cílem je nabídnout řešení pro spolupráci mezi pracovníky v první linii (např. montážními a servisními techniky) a jejich kolegy nebo informačními zdroji v zázemí.



Komunikační řešení Cisco Webex Expert on Demand mění brýle s rozšířenou realitou (AR) na hlasově aktivovanou náhlavní soupravu pro vzdálenou spolupráci. Pracovník v první linii se díky nim může snadno spojit s kolegy, kteří mohou být na stejném místě nebo na více různých místech kdekoli na světě. Tito konzultanti tak mohou pomáhat lidem v terénu, kteří mají díky brýlím obě ruce volné pro manuální činnosti.

Integrace Webex Expert on Demand do Glass Enterprise Edition 2 umožňuje nejen videohovory, ale například i sdílení dokumentů. Komunikace je oboustranná, takže člověk z terénu může svým vzdáleným kolegům posílat třeba videa nebo fotografie. Díky kooperaci více stran je práce rychlejší a efektivnější. Navíc se zvyšuje i bezpečnost, protože pracovník nemusí držet v ruce mobilní telefon, papírové dokumenty, nepotřebuje odbíhat k notebooku a hledat v něm potřebná data apod.

Google Glass

Pracovníci v první linii se mohou do Webexu snadno přihlásit naskenováním QR kódu. Pomocí hlasových příkazů si následně mohou vybrat spolupracovníka z posledních kontaktů, adresáře nebo z prostorů Webex Teams. Mohou tak zahájit hovor nebo odeslat automatickou zprávu s nápovědou vzdálenému odborníkovi. Odborníci v zázemí obdrží požadavek prostřednictvím Webex Teams a mají přitom přístup k anotacím, sdílení obrazovky, sdílení dokumentace a nahrávání.

Webex Expert on Demand umožňuje nejen podporu servisních techniků, montážních nebo stavebních týmů v terénu, ale i pomoc pro auditory a kontrolory, nebo pracovníky ve výrobních halách. Přínosem je také pro lékaře, kteří mohou platformu využívat pro vzdálené prohlížení informací o pacientovi, na dálku konzultovat s dalšími specialisty nebo zaznamenávat operace pro vzdělávací a výzkumné účely.



 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.