Acronis
facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 21. 9. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Chatbot z Prahy pomáhá zaměstnancům SAP po celém světě

Digitální asistent SAPDigitálního asistenta, který zaměstnancům SAP z celého světa pomáhá řešit personální agendu, vyvinuli pro své kolegy experti v pražské pobočce SAPu ve spolupráci s odborníky z centra podnikových služeb SAP Services. Česká republika je proto také jednou z pěti pilotních zemí, kde tento chatbot již funguje. Ovšem ještě do konce tohoto roku má dojít k jeho globálnímu nasazení a bude tak sloužit pro 100 tisíc zaměstnanců SAPu jako primární kontakt při řešení personálních otázek.



HR Chatbot SAPu komunikuje anglicky a podporuje kromě textových zpráv i rozpoznávání hlasu. Zaměstnancům je k dispozici 24 hodin denně přes webové rozhraní i mobilní aplikaci. Při řešení dotazů vychází z centrální, průběžně aktualizované databáze informací a znalostí, kde je uloženo více než 25 000 nejčastějších otázek a odpovědí. Digitální asistent z nich vybere nejvhodnější řešení a předloží ho uživateli. „Zaměstnanec tímto způsobem může získat informace spojené s interními směrnicemi, od benefitů až po pracovně-právní otázky. Například snadno zjistí, jaké možnosti uvolnění z práce existují a v jakých situacích na ně má nárok,“ říká Arthur William Kastler, který v SAP Services působí jako manažer oddělení HRDirect. V budoucnu se plánuje napojení chatbota na další interní databázové systémy, které mu umožní provádět i složitější úkoly a zkrátit dobu potřebnou na jejich vyřízení.

HR Chatbot není jediným projektem SAP Services v oblasti automatizace. Zdejší experti se věnují i vývoji aplikací spadajících do oblasti prediktivní analytiky, jejichž cílem je zvýšení kvality poskytovaných HR služeb pro zaměstnance SAP po celém světě. Tyto aplikace dokáží na základě dat o chování zaměstnanců a o tom, jak je ovlivňují jednotlivé události v průběhu roku, s předstihem a adekvátně reagovat na požadavky, jež se v průběhu kalendářního roku obvykle mění. Z hlediska oddělení lidských zdrojů by se například takto dal na různých regionálních úrovních předpovídat očekávaný objem dotazů a žádostí, stejně jako povaha problémů, které zaměstnanci budou potřebovat řešit.

„HR oddělení tak například zjistí, kdy a s jakými dotazy či žádostmi se zaměstnanci budou na jeho pracovníky obracet i jaké další události budou pravděpodobně následovat, a dle toho si naplánovat zdroje. Například na začátku kalendářního roku je období daňového zúčtování, takže do vyřizování dotazů ze strany zaměstnanců je potřeba zapojit více lidí se znalostí daní a účetnictví,“ popisuje Iveta Chválová, ředitelka SAP Services. Prediktivní analýza tak umožní proaktivní plánování, lepší rozhodování, zvýší kvalitu HR služeb pro pobočky SAP, a tím povede ke zlepšení zaměstnanecké zkušenosti.


 
Inzerce
  

- Inzerce -

Pozvánka na virtuální konferenci Acronis Cyber Protection Roadshow 2020

AcronisSvět ky­ber­ne­tic­kých hro­zeb se v pos­led­ních le­tech dra­ma­tic­ky změ­nil a zej­mé­na v pos­led­ních šes­ti mě­sí­cích. Tra­dič­ní sa­mot­ný an­ti­vi­rus a sa­mot­né zá­lo­ho­vá­ní již nej­sou schop­ny och­rá­nit pro­ti mo­der­ním hroz­bám. Or­ga­ni­za­ce, kte­ré mo­der­ni­zu­jí své eko­sys­té­my in­teg­ro­va­ný­mi bez­peč­nost­ní­mi nás­tro­ji ne­zís­ká­va­jí jen vyš­ší úro­veň za­bez­pe­če­ní, ale ta­ké niž­ší nák­la­dy a vyš­ší pro­duk­ti­vi­tu.

  

- Inzerce -

Aktuální kyberhrozby i možnosti ochrany na Sophos Evolve 2020

Na summitu o kybernetické bezpečnosti Sophos Evolve 2020 vystoupí přední světoví bezpečnostní odborníci, kteří budou diskutovat o nejnovějších výzvách a efektivních opatřeních v oblasti zabezpečení informačních technologií. Virtuální summit se uskuteční ve dnech 17. a 18. listopadu a účast je zdarma.