- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
CHAPS spolupracuje na projektu DISBUS2
Český vývojář softwaru pro dopravní infrastrukturu, brněnská společnost CHAPS, se zapojila do evropského projektu s názvem DISBUS2. Ten si klade za cíl vytvořit na platformě Android prototyp pokročilého informačního systému, který bude řídit dálkovou autobusovou dopravu a její odbavení. Systém DISBUS2 má za úkol zefektivnit využití autobusových terminálů i jejich odstavných ploch a nástupišť, a tím zvýšit odbavovací kapacitu i výtěžnost těchto logistických uzlů. Do projektu optimalizace řízení terminálů dálkové autobusové dopravy se kromě CHAPS zapojily společnosti BLIC a TH Wildau z Německa a rakouská Fluidtime.
Celý projekt má tedy zajistit plynulý tok informací mezi provozovateli autobusů, provozovateli terminálů a cestujícími i lepší návaznost na veřejnou dopravu. Proto výsledkem vývoje budou tři komponenty – systém pro management terminálových stání zpracovávající dopravní informace v reálném čase, aplikace pro řidiče a aplikace pro cestující. Otevřenost systému z hlediska mobility zajišťuje jeho vývoj na platformě Android s možností portace na iOS a následně další platformy. O lokalizaci do lokálních mutací se postará národní garant – v případě ČR je jím právě CHAPS.
Systém pro management stání bude přidělovat nástupní a výstupní stanoviště i odstavná a parkovací místa v rámci autobusového terminálu. Optimální řešení alokace prostředků poskytne vyvíjený heuristický algoritmus, pracující v rámci dynamického prostředí s průběžně aktualizovanými daty. Informace o aktuálním provozu budou případně získávány z alternativních zdrojů jako TOMTOM, Google Maps, NAVTEQ nebo národních center – německého ADAC nebo regionálních řídících středisek (např. VMZ Berlin), českých RODOS ŘSD, VARS, či rakouských ÖAMTC, ASFINAG.
Aplikace pro řidiče zajistí výměnu informací mezi řidičem a terminálem o volných parkovacích plochách, dostupnosti servisních a dalších zařízení, počtu cestujících, speciálních potřebách cestujících (např. vozíčkářů, nevidomých atd.) nebo požadavcích na služby a pozici autobusu.
Aplikace určená pro cestující poskytne neustále aktualizované informace o příjezdech, odjezdech a stanovištích. Navíc doplňující informace významně usnadní uživatelům bezproblémové cestování. Například budou informovat o možnostech využití navazující veřejné dopravy a moderních forem mobility (spolujízda, sdílení kol či automobilů atd.).
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Formulář pro přidání akce