Aktuality -> Analýzy - 25. 8. 2016

České podniky nemají pod kontrolou sdílení firemních dat

sdílení datNárůst mobility zvyšuje produktivitu, ale také rizika nekontrolovaného sdílení firemních dat. Podle průzkumu společnosti Acronis zaměřeného na oblast sdílení a přístupu k firemním datům má téměř polovina dotázaných organizací (45 %) obavy z nekontrolovaného přístupu k citlivým podnikovým informacím z mobilních zařízení, velmi často soukromých, což vede ke zvyšování bezpečnostních rizik.



Mezi klíčová zjištění zmíněného průzkumu patří:

  • České firmy trápí v oblasti sdílení dat hlavně nepřehlednost a roztříštěnost informací (54 %), neexistující bezpečnostní politika pro správu dat (53 %), nekontrolovaný přístup z různých zařízení (45 %) a ukládání dat do externích úložišť typu Dropbox či Google Drive (23%).
  • Při používání BYOD zařízení mají obavy především z krádeže či úniku citlivých dat (73 %) a nakažení malwarem (54 %).
  • Při hledání vhodných řešení pro sdílení dat kladou největší důraz na bezpečnost (63 %), produktivitu pracovníků (58 %) a snadnou administraci řešení (50 %), méně pak na vyhovění regulatorním požadavkům (19 %).

Již několik let je počet smartphonů vyšší než počet osobních počítačů, což vytváří zcela novou situaci v oblasti sdílení podnikových dokumentů a nutí IT manažery přemýšlet o posílení bezpečnosti firemních dat. A to zejména za situace, kdy 90 % pracovníků využívá k práci své osobní chytré telefony s často minimálním zabezpečením.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.