Aktuality -> Analýzy - 14. 4. 2016

České e-shopy rostou a stále oblíbenější jsou nákupy z mobilů

AccomwareObrat internetových obchodů vzrostl v prvním čtvrtletí letošního roku podle analýzy společnosti Acomware meziročně o zhruba 18 %. Internetovým prodejcům se přitom v prvním kvartálu zvýšily příjmy bez ohledu na kategorii zboží. Růst je patrný ve všech segmentech. Pokud by trh rostl dosavadním tempem i po celý zbytek letošního roku, zvýšil by se celkový obrat e-commerce z loňských 81 miliard na zhruba 96 miliard Kč. Lidé přitom stále častěji nakupují ze svých mobilů – za poslední rok se příjmy z tohoto typu zařízení více než zdvojnásobily.



„Tempo růstu české e-commerce sice oproti loňskému roku mírně polevilo, ale i tak jde o jasný signál, že e-shopy čeká další silný rok,“ předpovídá Jan Penkala, ředitel společnosti Acomware a upřesňuje: „Nejvyšší tempo růstu za poslední rok vykazuje množství objednávek z chytrých telefonů. Jejich podíl na obratu e-shopů je v průměru zhruba 8 %, tablety tvoří asi 5,5 %.“

Pokud jde o srovnání prvního čtvrtletí a loňských Vánoc, došlo od ledna k poklesu míry konverze. Ta určuje počet návštěvníků, kteří v e-shopu uskutečnili svou objednávku. „Konverze sice poklesla z 2,4 % na 1,92 %, zvýšila se ale průměrná útrata. Zákazníci v e-shopech nakoupili v průměru za 1 892 Kč, loni to bylo asi o 150 Kč méně,“ dodal Penkala.


 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.