facebook
Aktuality -> Analýzy - 5. 10. 2018 14:22

České e-commerce se stále daří

V roce 2018 zřejmě česká e-commerce dosáhne meziročního růstu obratů o více než 15 %. Díky tomu přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodě v ČR. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který připravila ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Do výzkumu zapojila více než 1500 respondentů a mapuje v něm chování nakupujících v e-shopech. Nejnovější výzkum mimo jiné potvrdil, že alespoň jednou za rok nakoupí v on-line prostředí 90 % uživatelů internetu. Nejméně jednou měsíčně si zboží objedná 53 % respondentů.



Asociace pro elektronickou komerci současně dlouhodobě sleduje vývoj obratů, kterých české internetové obchody dosahují. A také v letošním roce může APEK konstatovat, že budou on-line prodeje rekordní. „V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Význam české e-commerce tak nadále výrazně roste. Podíl přesahující 11 % na celém českém maloobchodu je toho jednoznačným důkazem. Zajímavé bude sledovat vývoj prodeje po internetu i do budoucna. Trendem posledních let je totiž prolínání on-line a off-line světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak bude dále rozostřovat. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období,“ doplňuje Vetyška.

Se začátkem října začínají provozovatelé e-shopů sledovat zvyšující se prodeje. Také letos se dá očekávat několik hlavních milníků, ve kterých vánoční nákupní horečka dosáhne vrcholu. Prvním bude jistě Black Friday, nákupní „svátek“ převzatý především z USA. Ten letos připadne na 23. listopadu. „Black Friday obecně považujeme za start nejintenzivnějšího období vánočních prodejů. Vrcholem pak bude týden od 10. prosince,“ říká Jan Vetyška a doplňuje: „Také letos se e-shopy a dopravci na Vánoce maximálně připravují. Věříme, že vše proběhne z hlediska kupujících hladce jako v průběhu celého roku a dárky pořízené z klidu domova budou včas připravené pod vánoční stromeček.“


 
  

- Inzerce -

Efektivní řízení výroby? APS plánuje a zároveň optimalizuje

SiemensŘešíte otázky jaký termín dodání zákazníkovi je reálný? Kolik kapacit potřebujete pro uspokojení poptávky? Kolik materiálu za dané situace potřebujete? Bez použití plánovacích nástrojů APS je kapacitní plánování velice náročné. Siemens a Minerva Česká republika a.s. vás zve na webinář, kde se dovíte všechno důležité o pokročilém plánování.

  

- Inzerce -

S přípravou výroby pomůže software

Šetří čas i náklady podniku


SOFTIPVíce než kdykoli v minulosti platí, že pohotová reakce na změny trhu, nové objednávky či nestandardní požadavky zákazníků vytváří firmě konkurenční výhodu. A přesně o tom je informační systém SOFTIP MONACO. Nástroj, který dělá z technické přípravy výroby transparentní, rychlý a do značné míry automatizovaný proces.

Časopis IT Systems / Odborná příloha Kalendář akcí
Siemens - CAM webinar
RSS kanál