- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
České e-commerce se stále daří
V roce 2018 zřejmě česká e-commerce dosáhne meziročního růstu obratů o více než 15 %. Díky tomu přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodě v ČR. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který připravila ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Do výzkumu zapojila více než 1500 respondentů a mapuje v něm chování nakupujících v e-shopech. Nejnovější výzkum mimo jiné potvrdil, že alespoň jednou za rok nakoupí v on-line prostředí 90 % uživatelů internetu. Nejméně jednou měsíčně si zboží objedná 53 % respondentů.


Asociace pro elektronickou komerci současně dlouhodobě sleduje vývoj obratů, kterých české internetové obchody dosahují. A také v letošním roce může APEK konstatovat, že budou on-line prodeje rekordní. „V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.
Význam české e-commerce tak nadále výrazně roste. Podíl přesahující 11 % na celém českém maloobchodu je toho jednoznačným důkazem. Zajímavé bude sledovat vývoj prodeje po internetu i do budoucna. Trendem posledních let je totiž prolínání on-line a off-line světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak bude dále rozostřovat. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období,“ doplňuje Vetyška.
Se začátkem října začínají provozovatelé e-shopů sledovat zvyšující se prodeje. Také letos se dá očekávat několik hlavních milníků, ve kterých vánoční nákupní horečka dosáhne vrcholu. Prvním bude jistě Black Friday, nákupní „svátek“ převzatý především z USA. Ten letos připadne na 23. listopadu. „Black Friday obecně považujeme za start nejintenzivnějšího období vánočních prodejů. Vrcholem pak bude týden od 10. prosince,“ říká Jan Vetyška a doplňuje: „Také letos se e-shopy a dopravci na Vánoce maximálně připravují. Věříme, že vše proběhne z hlediska kupujících hladce jako v průběhu celého roku a dárky pořízené z klidu domova budou včas připravené pod vánoční stromeček.“
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |