facebook
Aktuality -> Analýzy - 5. 10. 2018 14:22

České e-commerce se stále daří

V roce 2018 zřejmě česká e-commerce dosáhne meziročního růstu obratů o více než 15 %. Díky tomu přesáhne 11 % podílu na celém maloobchodě v ČR. Vyplývá to z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), který připravila ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. Do výzkumu zapojila více než 1500 respondentů a mapuje v něm chování nakupujících v e-shopech. Nejnovější výzkum mimo jiné potvrdil, že alespoň jednou za rok nakoupí v on-line prostředí 90 % uživatelů internetu. Nejméně jednou měsíčně si zboží objedná 53 % respondentů.



Asociace pro elektronickou komerci současně dlouhodobě sleduje vývoj obratů, kterých české internetové obchody dosahují. A také v letošním roce může APEK konstatovat, že budou on-line prodeje rekordní. „V loňském roce přesáhly obraty e-shopů 115 miliard korun. Letos předpokládáme meziroční růst o více než 15 %. Celkem by se tak prostřednictvím internetu mělo prodat zboží za nejméně 133 miliard korun,“ říká výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Význam české e-commerce tak nadále výrazně roste. Podíl přesahující 11 % na celém českém maloobchodu je toho jednoznačným důkazem. Zajímavé bude sledovat vývoj prodeje po internetu i do budoucna. Trendem posledních let je totiž prolínání on-line a off-line světa. Hranice mezi způsobem nákupů se tak bude dále rozostřovat. „E-shopy stále častěji otevírají kamenné výdejny a prodejny, významní hráči z oblasti tradičního retailu naopak zřizují prodej po internetu. Tento trend bude trvat i v nejbližším období,“ doplňuje Vetyška.

Se začátkem října začínají provozovatelé e-shopů sledovat zvyšující se prodeje. Také letos se dá očekávat několik hlavních milníků, ve kterých vánoční nákupní horečka dosáhne vrcholu. Prvním bude jistě Black Friday, nákupní „svátek“ převzatý především z USA. Ten letos připadne na 23. listopadu. „Black Friday obecně považujeme za start nejintenzivnějšího období vánočních prodejů. Vrcholem pak bude týden od 10. prosince,“ říká Jan Vetyška a doplňuje: „Také letos se e-shopy a dopravci na Vánoce maximálně připravují. Věříme, že vše proběhne z hlediska kupujících hladce jako v průběhu celého roku a dárky pořízené z klidu domova budou včas připravené pod vánoční stromeček.“


 
  

- Inzerce -

Network Single Point of Truth (SPOT)

Základ řešení klíčových procesů v telekomunikacích


Každodenní rutinní praxe standardních telekomunikačních operátorů již byla mnohokrát analyzována a detailně popsána formou procesů, které jsou téměř shodné napříč všemi typy operátorů. Mluvíme zde to klíčových procesech, které tvoří základ pro BSS (Business Support Systems) a OSS (Operation Support systém) domény.

  

- Inzerce -

Čárové kódy ušetří denně přes 3 hodiny práce

gatemaGatema je více než 15 let dodavatelem systému HELIOS Orange pro EICHLER COMPANY, a. s. EICHLER COMPANY, a. s., je specialistou na výrobu, servis a dodávky normalizovaných dílů do tvářecích nástrojů, forem a výrobků dle výkresové dokumentace.