facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 8. 6. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Česká spořitelna bude školit zaměstnance pomocí virtuální reality

Česká spořitelnaSe začátkem června startuje první vlna školení zaměstnanců České spořitelny, které bude jako důležitý prvek využívat virtuální realitu. Školení je zaměřeno na pracovní postupy při práci s hotovostí na pobočce. Vývoj virtuálního prostředí odstartoval v lednu tohoto roku a je výsledkem spolupráce několika týmů uvnitř České spořitelny a společnosti Cleverlance, která dodala kompletní technologické řešení.



Vývoj aplikace pro školení zaměstnanců probíhal od ledna 2020. Aplikace byla vytvořena podle scénářů, které navrhli sami školitelé České spořitelny. Jedná se zejména o postupy, které se hůře popisují tradiční cestou psaných instrukcí a je tak těžší se je naučit. VR aplikace má zaměstnancům k efektivnější výuce pomoci svým interaktivním přístupem „slyším, vidím, dotknu se“. V rámci školení se zaměstnanci setkají s moduly jako „vklad, výběr, kontrola bankovek nebo uzavření pokladny“. Aplikace obsahuje i testovací moduly, ve kterých si budou moci zaměstnanci ověřit, do jaké míry si nacvičované procesy osvojili.

„Od zavedení VR technologie do procesu školení očekáváme zejména zefektivnění a snížení nákladů na školení. Aplikace doplní a obohatí úvodní školení s lektorem a po jeho absolvování si pracovník banky může kdykoliv pomocí VR headsetu jednotlivé moduly sám zopakovat. V dalším stupni bychom chtěli zavést formát vzdáleného školení, kdy se zaměstnanec nebude muset ani osobně setkávat se školitelem. VR školení je v bance vítanou inovací a pokud se osvědčí, rádi bychom ho přenesli i do dalších oblastí vzdělávání. O prvotním úspěchu svědčí, že o školení je mezi zaměstnanci už nyní enormní zájem,“ říká Robert Šourek z České spořitelny.

„Kvůli situaci kolem koronaviru jsme všechny schůzky s klientem přesunuli do on-line prostoru, a naši kolegové pracovali z domova, takže virtuálně v podstatě probíhal i samotný vývoj. Zajímavé pro nás bylo i to, že virtuální prostor, ve kterém se všechna školení odehrávají, je věrnou kopií skutečné pobočky České spořitelny v Benešově, kterou jsme tak museli kompletně vytvořit.“ dodává Jiří Voldán z Cleverlance.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.