facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 18. 1. 2008

Češi rozumějí notebookům

Šedesátšest procent Čechů se řadí do kategorie „pokročilý“ nebo „expert“

V prosinci roku 2007 provedla společnost Intel průzkum zaměřený na chování uživatelů ve vztahu k notebookům. Průzkum ukazuje, že co se týče technických schopností, si uživatelé vcelku věří. Lidé používají notebook stále častěji, stává se nepostradatelným prvkem každodenního života. Ve všech zkoumaných zemích si uživatelé v používání notebooků věří. Ani Česká republika není v tomto ohledu žádnou výjimkou. Pouhá dvě procenta českých respondentů sama sebe klasifikují jako „začátečníky“, zatímco 66 procent si myslí, že patří spíše do kategorie „pokročilý“ nebo „expert“. V souladu s evropskými výsledky si čeští muži v technických schopnostech věří více než ženy. Tři ze čtyř mužů sami sebe řadí do kategorie ‚pokročilý‘ či ‚expert‘, zatímco takto vysoko se hodnotí jen dvě ze čtyř žen.



Průzkum rovněž ukazuje, že notebooky jsou nedílnou součástí životního stylu svých majitelů. Necelých 85 procent českých respondentů uvažuje o tom, co o nich jejich počítač řekne. Dále respondenti a respondentky vyžadují praktické počítače a upřednostňují jejich profesionální vzhled.

V rámci průzkumu bylo zjišťováno, co je pro uživatele přenosných počítačů nejdůležitější. Češi při výběru notebooku upřednostňují životnost baterie, energetickou efektivitu a multimediální funkce.

  • Životnost baterie – Pro nadpoloviční většinu tuzemských respondentů je výdrž baterie hlavním faktorem při výběru přenosného počítače. Tři z pěti uživatelů si přejí delší životnost baterie také ve svých stávajících noteboocích.
  • Energetická efektivita – Podle průzkumu preferují čeští uživatelé energeticky úsporné notebooky. Celých 86 procent respondentů tvrdí, že je pro ně tato vlastnost důležitá.
  • Lepší multimediální funkce – Celkem 74 procent českých respondentů ve svých počítačích upřednostňuje HD-DVD či Blu-ray mechaniku pro přehrávání filmů ve vysokém rozlišení.

 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.