facebook
Aktuality -> Analýzy - 24. 10. 2019

Češi nakupují na internetu pravidelně

Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů.



Asociace pro elektronickou komerci zkoumá ve spolupr ci s agenturou Nielsen Admosphere chování spotřebitelů v e-shopech již od roku 2012. Dlouhodobě tak sleduje přístup nakupující v české e-commerce. „V rámci našeho výzkumu sledujeme jak ty nejzákladnější informace, jako je zkušenost s nakupováním na internetu, tak i některé detailnější oblasti. Díky tomu, že výzkum každoročně opakujeme, máme k dispozici zajímavá data,“ vysvětluje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

91 % uživatel internetu v ČR uskuteční alespoň jeden nákup on-line ročně

Jak vyplývá z výsledků výzkumu zahrnutého do studie E-commerce Survey 2019, 9 z 10 uživatelů internetu u nás alespoň jednou za rok objednají zboží v e-shopu. Hned 54 % zákazníků pak uvedlo, že nakupuje alespoň jednou měsíčně. „Dlouhodobý růst české e-commerce potvrzuje také pravidelnost nákupů našich spotřebitelů.“ 51 % internetové populace 15+ nakoupí v internetovém obchodě alespoň desetkrát ročně. „Více než čtvrtina nakupujících uvedla, že za rok pořídí zboží on-line nejméně patnáctkrát,“ doplňuje Jan Vetyška.

Loajalita zákazníků roste, čtvrtina se jich automaticky vrací do oblíbených e-shopů

Ještě v roce 2014 označilo návrat do oblíbeného internetového obchodu jako nejčastější nákupní strategii 16 % zákazníků, v roce 2019 to je již 25 %. Čistě nejlevnější e-shop pak obvykle volí 21 % internetových nakupujících. „Nejčastěji zákazníci volí jakýsi mix. Podívají se na nabídku zboží ve vyzkoušených e-shopech a porovnávají. Růst loajality na úkor nejnižší ceny ovšem potvrzuje, že české internetové obchody volí v posledních letech správnou strategii. Současně zákazníci vědí, že kvalitní služby, které jim vyzkoušené e-shopy poskytují, mají svou hodnotu,“ komentuje Jan Vetyška.

Není bez zajímavosti, že nejvyšší loajalitu projevují zákazníci obchodům z kategorie oblečení a obuvi (33 %) a drogerie a produktů pro zdraví a krásu (30 %). Naopak nejméně se lidé automaticky vrací do oblíbeného a vyzkoušeného e-shopu při nákupu hraček (13 %) a černé elektroniky (15 %).

„Zvyšující se četnost nákupů on-line a také loajalita ke konkrétním internetovým obchodům jen potvrzují nadále stoupající kvalitu zboží a služeb, které české e-shopy svým zákazníkům nabízí. Před blížícím se vrcholem nákupní sezony v podobě Vánoc tak můžeme očekávat další rekordní výsledky naší e-commerce,“ uzavírá Jan Vetyška.


 
  

- Inzerce -

F5 zajistí vysokou dostupnost aplikací a ochrání reputaci malých i velkých firem

ALEF F5Webové i mobilní aplikace jsou klíčové pro úspěch firem v mnoha oborech. Umožňují jim fungovat, inovovat, růst. Data v nich společnosti všech velikostí a také státní organizace napojují na zákazníky nebo obchodní partnery. Když ale aplikaci ohrozí kybernetický útok, může způsobit velké škody.

  

- Inzerce -

I analýza kybernetické bezpečnosti se dá dělat chytře! Díky CSA

GordicČím dál častěji se v médiích setkáváme se zprávami o kybernetických útocích, které zasahují organizace nejrůznějších velikostí i typů. Mnohým z nich by se přitom dalo předejít vhodným nastavením bezpečnostních opatření.