- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Češi dávají e-mailům 8 sekund, aby si získaly jejich pozornost
Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu. S rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily. Oba klienty totiž díky své technologii dovolují vykreslovat čtenářům interaktivní obsah.


Analýza konzultační společnosti Acomware potvrdila, že Češi obětují příchozím zprávám od firem poměrně krátkou dobu. V průměru až třiceti % e-mailů věnujeme méně než 8 sekund. Za tuto dobu Češi zprávu „proskenují“ očima, a pokud je obsah nezaujme, tak ji obvykle bez další akce zavřou. Na získání pozornosti příjemce zprávy tak mají firmy velmi málo času, přičemž rozhodujících je právě prvních 8 sekund. „Data také potvrzují, že uživatelé konzumují obsah e-mailu delší dobu na mobilu než na obrazovce počítače. Přibližně tři čtvrtiny příjemců vydrží u zprávy v mobilu déle než 8 sekund, v případě počítače to je pouze 56 %. Přestože Češi čtou zprávy v mobilu déle, z hlediska konverzí vedou počítače. Konverzní poměr na mobilních zařízeních ovšem meziročně stoupá,“ dodává Petr Cikán, vedoucí oddělení E-mail marketingu a technologií společnosti Acomware.
Analýza se rovněž zaměřila na to, na jakém zařízení e-maily čteme a jaké jsou nejoblíbenější prohlížeče. V posledních letech roste podíl mobilních telefonů. Aktuálně 43 % Čechů sleduje příchozí poštu ve svém mobilu. Co se týče preferovaného e-mailového klienta, mají nejvyšší zastoupení s téměř 35% podílem české klienty, přičemž největší váhu má Seznam.cz. „V tomto ohledu jde o české specifikum, protože v globálním srovnání dominují zahraniční hráči jako Gmail (28 %) či Apple iPhone (28 %). Například na Slovensku používá Gmail téměř každý druhý uživatel. Podíl českých e-mailových klientů úzce souvisí se stářím databáze kontaktů. Čím starší databázi projekt má, tím vyšší procento e-mailových odběratelů využívá tuzemské nástroje. U některých kampaní dosahuje tento podíl až 50 %,“ upřesňuje Petr Cikán.
Gmail v Česku aktuálně využívá necelých 20 % uživatelů a Apple iPhone téměř 16 %. K těmto číslům Petr Cikán dodává: „Z pohledu inovací považujeme za klíčový výrazný podíl Gmailu a Apple zařízení. Oba klienty totiž patří k leaderům v oblasti e-mailových nástrojů a již nyní podporují celou řadu interaktivních prvků, které je možné využívat a zobrazit je významnému množství uživatelů. Velkou revoluci v této oblasti očekáváme po rozšíření podpory AMP pro e-mail (Accelerated Mobile Pages for email).“ Interaktivní e-maily mohou mít řadu podob od změny obrázku při přejetí kurzorem a hamburger menu přes pokročilejší carousel či hotspots až po expertní hry či microsites. Nasazení interaktivních e-mailů slibuje lepší uživatelský zážitek z obsahu e-mailu, příležitost odlišit se od konkurence a též nárůst konverzí.
Sběr dat k sestavení analýzy stavu e-mail marketingu v Česku byl realizován od března do dubna 2019 s využitím nástroje Litmus. Testování se uskutečnilo na 223 634 otevřených e-mailech. Do analýzy byly zařazeny pouze e-maily otevřené v České republice.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |