facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 26. 8. 2019

Češi dávají e-mailům 8 sekund, aby si získaly jejich pozornost

Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu. S rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily. Oba klienty totiž díky své technologii dovolují vykreslovat čtenářům interaktivní obsah.



Analýza konzultační společnosti Acomware potvrdila, že Češi obětují příchozím zprávám od firem poměrně krátkou dobu. V průměru až třiceti % e-mailů věnujeme méně než 8 sekund. Za tuto dobu Češi zprávu „proskenují“ očima, a pokud je obsah nezaujme, tak ji obvykle bez další akce zavřou. Na získání pozornosti příjemce zprávy tak mají firmy velmi málo času, přičemž rozhodujících je právě prvních 8 sekund. „Data také potvrzují, že uživatelé konzumují obsah e-mailu delší dobu na mobilu než na obrazovce počítače. Přibližně tři čtvrtiny příjemců vydrží u zprávy v mobilu déle než 8 sekund, v případě počítače to je pouze 56 %. Přestože Češi čtou zprávy v mobilu déle, z hlediska konverzí vedou počítače. Konverzní poměr na mobilních zařízeních ovšem meziročně stoupá,“ dodává Petr Cikán, vedoucí oddělení E-mail marketingu a technologií společnosti Acomware.

Analýza se rovněž zaměřila na to, na jakém zařízení e-maily čteme a jaké jsou nejoblíbenější prohlížeče. V posledních letech roste podíl mobilních telefonů. Aktuálně 43 % Čechů sleduje příchozí poštu ve svém mobilu. Co se týče preferovaného e-mailového klienta, mají nejvyšší zastoupení s téměř 35% podílem české klienty, přičemž největší váhu má Seznam.cz. „V tomto ohledu jde o české specifikum, protože v globálním srovnání dominují zahraniční hráči jako Gmail (28 %) či Apple iPhone (28 %). Například na Slovensku používá Gmail téměř každý druhý uživatel. Podíl českých e-mailových klientů úzce souvisí se stářím databáze kontaktů. Čím starší databázi projekt má, tím vyšší procento e-mailových odběratelů využívá tuzemské nástroje. U některých kampaní dosahuje tento podíl až 50 %,“ upřesňuje Petr Cikán.

Gmail v Česku aktuálně využívá necelých 20 % uživatelů a Apple iPhone téměř 16 %. K těmto číslům Petr Cikán dodává: „Z pohledu inovací považujeme za klíčový výrazný podíl Gmailu a Apple zařízení. Oba klienty totiž patří k leaderům v oblasti e-mailových nástrojů a již nyní podporují celou řadu interaktivních prvků, které je možné využívat a zobrazit je významnému množství uživatelů. Velkou revoluci v této oblasti očekáváme po rozšíření podpory AMP pro e-mail (Accelerated Mobile Pages for email).“ Interaktivní e-maily mohou mít řadu podob od změny obrázku při přejetí kurzorem a hamburger menu přes pokročilejší carousel či hotspots až po expertní hry či microsites. Nasazení interaktivních e-mailů slibuje lepší uživatelský zážitek z obsahu e-mailu, příležitost odlišit se od konkurence a též nárůst konverzí.

Sběr dat k sestavení analýzy stavu e-mail marketingu v Česku byl realizován od března do dubna 2019 s využitím nástroje Litmus. Testování se uskutečnilo na 223 634 otevřených e-mailech. Do analýzy byly zařazeny pouze e-maily otevřené v České republice.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.