- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Centralizace nástrojů pro správu IT prostředí vede ke zvýšení produktivity IT administrátorů
Společnost ZEBRA SYSTEMS provedla průzkum mezi svými lokálními partnery na českém a slovenském trhu, ze kterého vyplynulo, že většina IT administrátorů dnes tráví svůj pracovní čas především správou stávajících zákazníků či rutinními provozními úkoly. 61 % z oslovených firem pak uvedlo, že ke zvýšení produktivity a tím i k dalšímu rozšiřování zákaznické základny vede zejména centralizace nástrojů pro správu IT prostředí.


Průzkum rovněž ukázal, že se neustále zvyšuje produktivita poskytovtelů IT služeb. Roste totiž počet uživatelů na jednoho administrátora – nyní se jeden IT správce stará v průměru o 75 až 150 uživatelů, přičemž nejsou výjimkou ani administrátoři starající se o více než 300 uživatelů. To vytváří stále větší tlak na pracovníky IT a MSP poskytovatelů a co největší automatizaci rutinních činnosti a centralizaci správy IT prostředí – jak z pohledu různých nástrojů, tak více zákazníků.
Mezi nejzajímavější zjištění průzkumu patří:
- Pouze u 4 % IT poskytovatelů připadá méně než 30 uživatelů na jednoho IT administrátora, u 33 % je to 30 - 75, u 45 % pak 75 - 150, u 10 % je 150 - 300, a u 8 % více než 300 uživatelů.
- IT správci tráví nejvíce času se správou stávajících zákazníků (82 %), s rutinními provozními úkoly (53 %) a vyřizováním compliance požadavků (12 %). Se strategickými návrhy IT bezpečnosti pouze 8 % a s onboardingem nových zákazníků 6 %.
- Nejvíce by k vyšší produktivitě pomohlo podle 61 % dotázaných centralizace správy všech nástrojů a služeb, podle 41 % pak automatizace zákaznické administrativy a podle dalších 41 % vytvořením best practice dokumentů.
„Každým rokem se v reakci na potřebu efektivněji čelit kybernetickým hrozbám rozšiřuje spektrum nástrojů nutných k zajištění IT bezpečnosti.“ řekl Ondřej Šabata, Sales Engineer pro řešení N-able ve společnosti ZEBRA SYSTEMS. „Navíc se zvyšuje tlak na IT administrátory, aby ve stejném počtu zvládli více úkolů a více zákazníků, kteří přecházejí na MSP modely. V takovéto situaci jsou ideální ucelené MSP nástroje, které centralizují nejběžnější úkoly správy, monitoringu a zabezpečení IT infrastruktury.“
Citovaný průzkum byl proveden v červnu 2023 mezi prodejci společnosti ZEBRA SYSTEMS, která je distributorem řešení N-able v ČR, na Slovensku a v jihovýchodní Evropě.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |