facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 3. 11. 2005

Celosvětový prodej PDA vzrostl v 3.čtvrtletí o 21%

Celosvětový prodej PDA v 3.čtvrtletí 2005 dosáhl 3,45 milionů kusů. V porovnání se stejným obdobím předchozího roku zaznamenal Gartner nárůst o 21%. Zdá se, že prodej v roce 2005 dosáhne 15 milionů kusů a překročí rekord dosažený v roce 2001 (13,2 milionů kusů). Prodej PDA na západoevropském trhu vzrostl o 53,4%. Celkem se v 3.čtvrtletí 2005 prodalo 1,2 milionů kusů. Západní Evropa se na celosvětovém prodeji podílí 34,2%. Loni tento podíl činil pouze 26,9%. Růst prodeje v Evropě výrazně podpořil celosvětový nárůst počtu prodaných PDA. V USA se prodalo 1,4 miliony kusů (2,2% nárůst prodeje).

Prodej BlackBerry od Research in Motion vzrostl v 3.kvartálu 2005 o 52,6%. RIM tak upevnila pozici největšího světového dodavatele PDA. RIM pro sebe získal téměř polovinu rostoucí poptávky. I přesto, že se firma zaměřila na smartphones, prodej Blackberry se zvýšil o 3%. Tyto přístroje tvoří v současnosti téměř 18% prodeje RIM. iPAQ od HP zaznamenal pokles prodeje o 20,2%. Prodej PDA od Palm klesl o 36% a Palm se tak propadl na třetí místo. Nová řada Sidekick II a Pocket PC Phone Edition posunula T-Mobile na čtvrté místo (nárůst prodeje 305,5%). Microsoft si udržel pozici vedoucího prodejce operačních systémů pro PDA. Na celosvětovém prodeji se podílí 49,2%. RIM (Research in Motion) získal druhou příčku s tržním podílem 25%.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.