Aktuality -> Analýzy - 23. 7. 2007

Celosvětový prodej PC vzrostl

prodej_pocitacu_730.jpgCelosvětový prodej PC v druhém čtvrtletí 2007 dosáhl podle analytické firmy Gartner 61,1 milionů kusů. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku je to nárůst o 11,7 procent. Celosvětový trh rostl díky poptávce běžných spotřebitelů. Poptávka po noteboocích byla i v tomto období silná. Na druhou stranu Vista měla na poptávku u koncových spotřebitelů minimální dopad. Hewlett-Packard (HP) zůstal největším dodavatelem (v počtech prodaných kusů) s celosvětovým tržním podílem 18,2 procent a zaznamenal rychlejší růst napříč regiony i platformami než byl celosvětový průměr. Prodej PC v regionu EMEA v druhém čtvrtletí 2007 činil 18,6 milionů kusů. Oproti stejnému období minulého roku je to nárůst o 11,9 procent. Růst prodeje PC v regionu zapříčinila především silná poptávka na středním východě a v oblasti Perského zálivu.

 
  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.

  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.