facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 6. 1. 2014

Celosvětové výdaje na IT letos porostou o 3 procenta

penize.jpgCelkové výdaje na IT by měly v roce 2014 meziročně růst o 3,1 % a dosáhnout hodnoty 3,8 bilionu USD. Vyplývá to ze zprávy, kterou tento týden zveřejnila společnost Gartner. Ta předpokládá, že největší růst výdajů bude opět v segmentu firemní software, kde investice půjdou především do oblastí jako je CRM (customer relationship management) a SCM (supply chain management).

„S tím, jak chtějí společnosti zefektivňovat své B2C procesy a marketing, lze očekávat, že budou investovat do analytických nástrojů,” komentoval zprávu Richard Gordon, vicepresident Gartneru. „Investice ale půjdou také do B2B analytiky, zejména v oblasti SCM, kde by měly meziroční výdaje růst o více jak 10 %,” dodal Gordon. Investice do podnikového softwaru by podle analytiků měly být v roce 2014 segmentem, kde budeme sledovat největší meziroční růst, a to o 6,8 %. Výdaje na zařízení (PC, mobilní telefony, tablety) by měly po poklesu v minulém období posílit o 4,3%.

vydaje_svet1.jpg










Ještě v poslední čtvrtině minulého roku očekávali analytici letošní růst výdajů na informační technologie o 0,5 procenta vyšší. K revizi došlo především vlivem snížení odhadovaného objemu investic v segmentu telekomunikačních služeb, který tvoří více jak dvě pětiny celkových IT výdajů. Do změny zasáhly také úpravy odhadu výdajů (směrem dolů) v segmentech IT služby a systémy pro datacentra.

(red)

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.