facebook LinkedIN LinkedIN - follow

ČD - Telematika otevírá nový technologický sál ve svém hlavním datovém centru v Praze

CD_Telematika_k_uvodu.jpgČD - Telematika v lednu dokončila a zkolaudovala již čtvrtý technologický sál svého hlavního datového centra v Praze 9. Díky investici několika desítek milionů korun se po sedmi letech od poslední expanze rozšířilo o plochu 150 m2, na které je prostor pro 75 rackových pozic. Celkem tak nyní má toto datové centrum plochu 700 m2 a prostor pro 300 racků, vše dle standardu TIER III.



Ve standardu TIER III jsou veškeré technologie a provozní systémy navrženy a realizovány tak, že jsou vždy plně redundantní (různé trasy napájení, primární + záložní klimatizace, zdroje, dva dieselagregáty apod.) a dostupnost prostor a technologií je na úrovni 99,99 %. Údržbu infrastruktury datového centra lze provádět za provozu bez jakéhokoliv přerušení.

CD_Telematika_do_textu.jpg

O bezkonkurenční bezpečnosti nového technologického sálu svědčí i fakt, že budova datového centra je součástí kritické infrastruktury státu. Nachází se tedy nejen mimo záplavové oblasti i letové koridory, ale v případě ohrožení je zajištění jeho provozu naprostou prioritou. Celý prostor datového centra je projektován pro režim utajení stupně důvěrné. Oprávněnost vstupu střeží mimo karty s šifrováním také rozsáhlý kamerový systém a další bezpečnostní prvky. O maximální komfort zákazníků se starají přední specialisté v oboru. Mnozí jsou prověřeni NBÚ pro práci s informacemi až do stupně „přísně tajné“, a to včetně oprávnění k seznamování se s citlivými informacemi. Bezpečnost firemních dat zákazníků je tak zaručena na všech frontách.

Zvolené technologie navíc zajišťují efektivní provoz datového centra s cílem dosáhnout parametru PUE (power usage effectiveness), tzn. efektivnost provozu IT technologie v datovém centru a spotřebované množství energie pro správné napájení i chlazení pod obvyklou hodnotou parametru 2 na koeficient 1,4.

Datové sály ČD - Telematiky využívá řada firem a organizací napříč všemi obory – od financí, přes telekomunikační operátory a poskytovatele IT služeb až pro zákazníky z oblasti veřejné správy. Mimo externí zákazníky se prostory využívají i pro interní potřeby a technologie ČD - Telematiky.

„Stávající datová centra již byla plně obsazena. Právě vyčerpání kapacit a permanentní poptávka zákazníků se staly důvodem k rozšíření prostor,“ říká Tomáš Businský, člen představenstva a ředitel úseku Telekomunikačních a infrastrukturních služeb společnosti ČD - Telematika.

Pro vybudování nového datového sálu byly využity vlastní prostory společnosti v přízemí objektu ČD - Telematiky v pražských Hrdlořezích. Výstavba trvala 9 měsíců. Kromě této lokality má ČD - Telematika ještě menší datová centra v Praze 7 a v Pardubicích, v obou jsou další nižší desítky rackových pozic.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.