facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 28. 1. 2016

Bimodální správa IT a další výzvy pro IT manažery v roce 2016

Dimension DataTaké společnost Dimension Data zveřejnila své předpovědi vývoje v oblasti informačních technologií na následujících 12 měsíců. Podle ní budou základem firemních IT strategií pro letošní rok sociální spolupráce, mobilní technologie, cloud, datové analýzy, internet věcí a tzv. „bimodální správa IT“. Ta umožňuje rozdělení IT na část spravovanou tradičním způsobem, a na část plně zohledňující digitální inovace. K nárůstu bimodální správy dojde právě v roce 2016 a výsledkem bude pravděpodobné rozdělení IT týmů, zodpovědnosti a rozpočtů.



Na co letos zaměří své rozpočty a zdroje firmy, které přijmou výzvu digitální transformace? Podle společnosti Dimension Data budou podnikové IT strategie ovlivněny mimo jiné následujícími čtyřmi změnami:

Základem je pochopení dat a nalezení způsobů, jak data využít

Role dat se v poslední době zásadně změnila. Profesionálové věnovali po mnoho let většinu svého času a energie na to, jak data efektivně ukládat, jak ideálně vytvářet zálohy, jak dosáhnout nejlepšího výkonu apod. Středem pozornosti tak byly činnosti přímo související s běžným provozem databází. Po jisté době se takto široké pojetí začalo omezovat pouze na náklady spojené se správou dat. Dnes je však hlavním cílem zdokonalovat vytěžování dat a nacházet nové způsoby, jak uložené informace využít k získání reálných obchodních výsledků.

V roce 2016 poroste zájem o privátní cloudy

Následujících dvanáct měsíců bude ve znamení růstu zájmu o privátní cloudy, a to zejména díky progresivním IT manažerům, kteří budou ve větší míře využívat vzdáleně spravované privátní cloudy díky zjednodušené nabídce různých obchodních modelů.

Pracoviště budou ještě více ovlivněná sociálními médii

Sociální spolupráce je možná jen díky nástrojům, které jsou primárně určené pro běžné uživatele. Služby jako Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare a mnohé další vedly ke vzniku propracovanějších alternativ určených pro podniková prostředí. Nabízejí taktéž podporu multimediálního obsahu nebo sdílení souborů a navíc integraci firemních procesů a workflow. A právě tyto technologie umožňují vytváření rozsáhlých komunit, ve kterých mohou uživatelé okamžitě a dostatečně „nahlas“ informovat o svých soukromých i pracovních životech, sdílet své nápady, snadno vyhledávat kontakty i informace a spolupracovat s ostatními. Spojení těchto možností navíc přináší jednu zásadní výhodu – rychlé rozhodování. Během letošního roku začne principy sociální spolupráce využívat stále více organizací, a koncoví uživatelé tak získají možnost bezproblémové spolupráce napříč různými lokalitami.

Vzroste zájem hackerů o vysoce postavené manažery

Společnost Dimension Data očekává nárůst tzv. velrybaření, tedy specifické formy phishingu, u které se hackeři zaměřují na nejvyšší manažery firem. K útokům na tyto oběti využívají škodlivý software typu ransomware a nijak výjimečné nejsou požadavky na „výkupné“ ani podvodné zneužití získaných informací.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?