facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 17. 4. 2020 - Zdeněk Gric

Během koronavirové pandemie čelí organizace nárůstu bezpečnostních hrozeb

Společnost Check Point Software Technologies zveřejnila výsledky nového průzkumu provedeného společností Dimensional Research, který se zaměřil na dopad pandemie koronaviru COVID-19 na podnikovou bezpečnost. Z reportu vyplývá, že kyberzločinci zneužívají změny pracovních postupů a obavy z pandemie a zintenzivňují útoky. Bezpečnostní odborníci tak čelí řadě nových výzev.



Z průzkumu mezi IT a bezpečnostními odborníky například vyplývá:

  • Nárůst „koronavirových“ kyberútoků – 71 % bezpečnostních odborníků hlásí nárůst bezpečnostních hrozeb nebo útoků od začátku pandemie COVID-19. Hlavní hrozbou jsou phishingové útoky (uvedlo 55 % respondentů), škodlivé webové stránky s informacemi nebo radami o pandemii (32 %), nárůst malwaru (28 %) a ransomwaru (19 %).
  • Bezpečnostní rizika spojená s prací z domova – 95 % respondentů uvedlo, že kvůli šíření COVID-19 čelí dalším bezpečnostním výzvám. Hlavní výzvou je zajistit zaměstnancům bezpečný vzdálený přístup do podnikové sítě (uvedlo 56 % dotázaných), následovala potřeba škálovatelných řešení pro vzdálený přístup (55 %) a nutnost řešit použití stínových IT řešení zaměstnanci pracujícími z domova - netestovaný software, nástroje a služby (47 %). 
  • Budoucí bezpečnostní výzvy – 61 % respondentů se obává bezpečnostních rizik spojených s nutností rychle provést změny, které umožní práci na dálku. 55 % se domnívá, že je třeba zlepšit zabezpečení vzdáleného přístupu a 49 % dotázaných odborníků je znepokojeno potřebou rozšířit zabezpečení koncových bodů.

„Kyberzločinci se budou vždy snažit využít nové příležitosti a zvýšit úspěšnost útoků. Koronavirová pandemie přináší nebezpečný mix mediálního pokrytí, dramatických změn v pracovních postupech a nových technologií používaných organizacemi. Útočníci tak mají více možností, jak zneužít současnou situaci,“ říká Daniel Šafář, Country Manager CZR regionu ve společnosti Check Point. „Společnosti musí využívat komplexní bezpečnostní architekturu, pokud nechtějí ohrozit svou bezpečnost nebo chod organizace. Takže je potřeba zajistit spolehlivé spojení mezi podnikovými sítěmi a vzdálenými zařízeními a podporovat spolupráci mezi týmy a kancelářemi. Pouze komplexní robustní zabezpečení s preventivními technologiemi zastaví i pokročilé hrozby a útočné techniky napříč celou sítí a všemi zařízeními.“

Check Point také varuje před nárůstem „koronavirových“ domén. Od začátku roku už bylo registrováno více než 51 000 nových domén nějak souvisejících s koronavirem, z toho je řada škodlivých nebo podezřelých. Množí se také počet kyberútoků souvisejících s koronavirovu tématikou. Výzkumný tým odhalil i několik speciálních „koronavirových“ akcí na dark webu, kde hackeři používají hesla „COVID-19“ nebo „koronavirus“ jako slevové kódy při prodeji útočných nástrojů a hrozeb. Hackeři se také snaží zneužít rostoucí oblibu videokonferencí a parazitují například i na populárním Netflixu.

Check Point poskytuje kompletní bezpečnostní řešení a zajišťuje nejlepší zabezpečení pro vzdálenou práci, aby zaměstnanci mohli nerušeně pracovat i z domova. Check Point SandBlast Agent poskytuje prevenci hrozeb pro koncové body, ochranu před zero-day útoky a 100% úspěšnost blokování i neznámých hrozeb s nulovou falešně pozitivní detekcí.

Průzkum provedla společnost Dimensional Research a zúčastnilo se ho 411 respondentů z celého světa z organizací s více než 500 zaměstnanci.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.