- Přehledy IS
- APS (21)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (9)
- Cloud computing (SaaS) (29)
- CRM (49)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (16)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (27)
- ITSM (5)
- MES (32)
- Řízení výroby (47)
- WMS (27)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (40)
- Dodavatelé CRM (36)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (80)
- Informační bezpečnost (39)
- IT řešení pro logistiku (46)
- IT řešení pro stavebnictví (25)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (26)
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
IT právo
Projektové řízení
GIS - geografické informační systémy
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
Banking Software Company fúzuje s W.UP
Banking Software Company (BSC) a maďarská společnost W.UP oznámily, že získaly všechny regulační souhlasy a úspěšně dokončily fúzi. Vznikla tak nová skupina Finshape, která umožní tradičním bankám rychlejší digitální transformaci v postpandemické ekonomice. Za Finshape stojí PortfoLion Capital Partners, jedna z předních firem střední Evropy v oblasti rizikového kapitálu a private equity. Vznik nové skupiny je prvním krokem v plánované expanzi v Evropě, regionu APAC a MENA. Finshape se bude od začátku starat o více než 100 klientů na čtyřech kontinentech, včetně Raiffeisen, BNP Paribas, Erste, Société Générale a Alfa-Bank, a jejich řešení digitálního bankovnictví bude využívat 35 milionů uživatelů. Kanceláře bude mít po celé Evropě.
„Střední Evropa je centrem digitální transformace. Je zde mnoho technologických talentů a pokročilá digitální infrastruktura odpovídající západnímu světu a začínajícímu podnikání,“ uvedl Jenő Nieder, zástupce generálního ředitele PortfoLionu, a doplnil: „Jsem poctěn, že jsem mohl pomoci fúzi dvou výjimečných týmů s regionálními kořeny a globální vizí. Čeká je velká budoucnost, kdy budou pronikat na nové trhy organicky, a to i prostřednictvím budoucích akvizic.“
Výše uvedené dokládají i čísla. Očekává se, celosvětově bude internetové bankovnictví využívat 2,5 miliardy lidí. Hodnota trhu digitálního bankovnictví by pak měla dosáhnout hodnoty 8,6 miliardy dolarů. Jenže mnozí tradiční hráči v Evropě, v asijsko-pacifickém regionu, na Středním východě či v severní Africe notně zaostávají za plně digitálními bankami a technologickými hráči. Dokonce pětina finančních institucí ve střední Evropě se digitalizací vůbec nezabývá a jen třetina má specializované týmy, které na ní pracují.
BSC a W.UP chtějí jít naproti digitální transformaci především rychlostí a kompletní nabídkou služeb. „Naše manažerské týmy se znaly dlouho a respektovaly se. Jsem nadšený, že nyní stojíme bok po boku, abychom pomohli tradičním bankám dohnat digitální lídry a dokonce je porazit v jejich vlastní hře," řekl k fúzi Petr Koutný, generální ředitel BSC.
„Jedním z hlavních důvodů, proč fúze proběhla, je to, že produkty a znalosti W.UP a BSC se skvěle doplňují. Díky tomu získají banky na jednom místě vše, co potřebují pro svoji transformaci. Tedy nejen software, data ale i zkušenosti,“ vysvětluje József Nyíri, generální ředitel W.UP, který mimo jiné sehrál aktivní roli při akvizici skupiny IND v roce 2013 společností Misys, nyní Finastra. „Ovšem při rozhodování o fúzi jsme brali v potaz i další věci než jen výhody, které to přinese našim klientům. Tím zásadním byly hodnoty a vize. V nich jsme našli také 100% shodu,“ dodal Nyíri.
Nově vytvořený subjekt využívá znalosti low-code vývoje bankovního softwaru a pokročilou analytiku dat zaměřenou na finanční zdraví zákazníka. Finshape pomůže bankám vytvořit a dále rozvíjet jejich digitální platformy a zároveň jim umožní lépe pracovat s informacemi o klientech.
Právě po tom banky často volaly. „Doposud byly tyto služby roztříštěné a poptávat specializované produkty od dodavatelů nepůsobících lokálně bylo často komplikované, zdlouhavé a někdy i riskantní,“ poznamenal Tomáš Zrna, ředitel IT digitálního rozvoje Raiffeisenbank, a dodal: „Personalizace obsahu, předkládaní relevantních nabídek v reálném čase jako reakce na události klienta včetně geolokačních technologií jsou inovace, které posunují bankovní trh dopředu a zvyšují míru zákaznické spokojenosti.“
březen - 2024 | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Formulář pro přidání akce